المیادین: اردوغان به درِ دوستی با سوریه می‌کوبد به این امید که بشار اسد در را به رویش باز کند

ترکیه که از حمایت آمریکا از کُرد‌ها در شمال سوریه در شوک به سر می‌برد به رئیس‌جمهور سوریه برای برقراری ارتباط متوسل شده است.

المیادین: اردوغان به درِ دوستی با سوریه می‌کوبد به این امید که بشار اسد در را به رویش باز کند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه المیادین در گزارشی تاکید کرد «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه که از حمایت آمریکا از کُردها در شمال سوریه در شوک به سر می برد به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای برقراری ارتباط متوسل شده است.

المیادین افزود ترکیه خواستار روابط (با سوریه) است، آیا سوریه موافقت خواهد کرد؟ و آیا سخن اردوغان به این معناست که با نزدیکی واقعی میان ترکیه و سوریه رو به رو هستیم؟

خبرنگار المیادین در گزارشی در این باره گفت رجب طیب اردوغان بالای درخت رفت و امروز از بشار اسد می خواهد به او کمک کند تا از درخت پایین بیاید؛ این وصف وضع این روزهای رئیس جمهور ترکیه است. بدون شک، نتیجه نشست سوچی به زودی شکوفا شد. چراکه اردوغان در راه بازگشت از نشست سه جانبه روسیه، ترکیه و ایران، علامت های خود را برای اسد آشکار کرد. درست است که این موضوع نتیجه نشست سه جانبه است اما به نظر می آید مسئله به جادوی سوچی به ویژه سفر رئیس جمهور سوریه به این استراحتگاه روسی مربوط است که یک روز پیش از برگزاری نشست سه جانبه به آنجا رفته بود. اسد پیشتر گفته بود روابط خوب میان آنکارا و مسکو برای سوریه مفید است. آیا زمان استفاده از این (رابطه) فرا رسیده است؟

اسد روزی گفته بود همه کشورهای غربی و منطقه ای برای اجرای طرح خرابکارانه و ویرانگر خود در سوریه به ترکیه تکیه کرده اند. آیا اسد به آنکارا فرصت دوباره می دهد؛ بر این پایه که روابط کشورها بر اساس منافع بنا می شود و آیا منفعت سوریه آنچنان که اسد بارها گفته است همچنان در اولویت او باقی می ماند؟ بدون شک اردوغان به سبب حمایت گسترده آمریکا از کردها در شمال سوریه در شوک به سر می برد. اینجا همان دری قرار دارد که اردوغان آن را می زند؛ به این امید که اسد آن را باز کند. روابط اردوغان با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه پس از اهانت اخیر به شخص اردوغان و بنیانگذار کشور ترکیه در رزمایش های اخیر ناتو در نروژ متشنج تر شده است.

این به معنای آن نیست که رابطه میان ترکیه و ناتو به زودی قطع می شود چراکه مواضع متغیر، جزء سرگرمی های مورد علاقه اردوغان باقی می ماند اما موضوع مسلم آن است که هر اندازه اردوغان از آمریکا دور شود به روس ها نزدیک تر می شود؛ نزدیکی که چه بسا باعث شود ترکیه به سازمان همکاری شانگهای بپیوندد. 

انتهای پیام/

 

تلاش ترکیه برای بهبود روابط با سوریه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
ترکیه حمون کشوری هست که داعش از انجا حمایت وتقویت می شد و حتی مجروحین داعش اولویت اول رو توی بیمارستانهای این کشور داشتند .ترکیه فهم ودرک سیاسی نداره وفقط به فکر پول و منفعت کشور خودشه
Iran (Islamic Republic of)
رضابانکی
۲۲:۴۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
باید بخاطر اینکه ما باترکیه وسوریه وعراق مسایل خاصی داریم باهم متحد باشیم وروسیه هم دراین انحاد نقش اساسی داشته باشد ارتباط ودوستی همانگونه که حق ما چهار کشور باهم هست روسیه هم بخاطر نزدیکی همسایگی حق دارد دراین اتحاد سهم واقعی داشته باشد وووباید ما هم همگی نیرویی متحد همپیمان دوست درهمه زمینه ها باشیم هرچند جهان همان دهکده ای بیش نیست اما دراین دهکده هم ابتدای امر ارجحیت امر با همسایه ها حق همسا یگی وسپس هم محلیها وبعد هم ولایتیها ووودارند سیاست اینگونه هست نباید قهروخصومت دایم داشت که ان یعنی اغده ای بودن .بنا برمنافع مردم وخاکت نظامت باید قدم برداری ایا دربدو اسلام اینچنین نبود ؟باورنکنیدو بخواهیدمیتوانم اثبات کنم اری پیامبر نازینین اسلام حضرت محمدص نیز طبق وحی ودستورات خداوند اینگونه اسلام را فراگیر وجهانی کرد ووو
Switzerland
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
هیچ اعتمادی به کشور ترکیه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
انشالله ال سعود واسرائیل نابود بشه وبمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ آذر ۱۳۹۶
عجب رویی داره این اردوغان .
آخرین اخبار