عمر البشیر: بر سر احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ با پوتین به تفاهم رسیدم

رئیس جمهور سودان گفت: بر سر احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ با پوتین به تفاهم رسیدم.

عمر البشیر:بر سر احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ با پوتین به تفاهم رسیدمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، عمر البشیر رئیس جمهور سودان اعلام کرد که درباره احداث پایگاه نظامی در دریای سرخ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بحث و تبادل نظر کرده است.

وی در این باره گفت: با رئیس جمهور روسیه و وزیر دفاع روسیه گفتگو موضوع را بررسی کردم. هم اکنون این مسئله تنها به عنوان  یک تفاهم است و به معنای قرارداد نیست.

وی در ادامه صحبت های خود افزود: ما به دنبال گسترش همکاری های نظامی از سطح وابسته نظامی به مستشاری هستیم و همچنین ما برنامه ای برای نوسازی کامل نیروهای مسلح خود داریم چرا که ما از مشکلات و جنگهای زیادی خارج شده ایم و نیروهای نظامی ما نیاز به آرایش و نوسازی دارند و همه تجهیزات نظامی ما روسی است پس بخاطر همین ما در این زمینه نیاز به مستشاران روسی داریم.

رئیس جمهور سودان همچنین افزود: زمانی که ما این تجهیزات را  به کار می گیریم نیاز به مربیان و مستشاران آن داریم و دریای سرخ گذرگاه به شدت مهم و فعالی است و  ورودی سودان و مرز کشور ما به حساب می آید و هر تهدیدی امنیتی نسبت به سواحل ما در حقیقت خطری بر کشور ما به حساب می آید . از همین رو ما  نیاز به حمایت جدی داریم تا اینکه مورد هدف واقع نشویم و به همین جهت باید هر اقدامی را بخاطر آن انجام دهیم.

انتهای پیام/

تاکید عمر البشیر بر تداوم همکاری ها با روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار