180 کیلومتر از خطوط ریلی جنوب بهسازی شد

مدیرکل راه‌ آهن جنوب از بهسازی 180 کیلومتر از خطوط ریلی جنوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم درویش زاده، مدیرکل راه‌ آهن جنوب در مراسم افتتاح نخستین قطار مسافری 5 ستاره فدک در اهواز بحث 2 خطه های استان خوزستان را یکی مهم ترین برنامه‌های اداره کل راه‌آهن جنوب مطرح کرد و بیان داشت: در این زمینه خط دوم اهواز به بندر امام به طول 110 کیلومتر و اعتبار 135 میلیارد تومان در سال 93 آغاز و سال گذشته 81 کیلومتر از این خط با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح گردید.

وی اذعان کرد: در حال حاضر 95 درصد عملیات زیرسازی خط دوم اهواز به اندیمشک به طول 140 کیلومتر با اعتبار 240 میلیارد تومان انجام شده و از 140 کیلومتر طول مسیر، حدود 93 کیلومتر از آن ریل گذاری شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال عملیات ریل گذاری این مسیر را به اتمام برسانیم.

درویش زاده اظهار داشت: عملیات زیرسازی کمربندی ایستگاه نظامیه به میان دشت به طول 37 کلیومتر و با اعتبار 65 میلیارد تومان تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال عملیات ریل گذاری این محور را نیز به اتمام برسد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب در ادامه افزود: ایستگاه نظامیه جدید که یک ایستگاه توزیع کننده بار است و از ورود قطارهای باری به درون شهر اهواز جلوگیری می کند، سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی و با اعتبار 20میلیارد تومان به بهره برداری رسید. همچنین بزرگ ترین دپوی تعمیراتی لوکوموتیو در محور جنوب نیز در دست ساخت است که مرحله اول آن با اعتبار 23 میلیارد تومان انجام شده و مرحله تکمیلی آن با اعتبار 30میلیارد در حال اجرا می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قطارهایی که در خوزستان فعالیت می کردند با آب و هوای خوزستان سازگاری چندانی نداشتند و در این زمینه با پیگیری‌هایی که به عمل آمد توانستیم 11 واگن 2 طبقه و 6 دیزل جدید را به ارزش 120 میلیارد تومان وارد استان کنیم که در حال حاضر در محورهای 3 گانه اهواز - بندر امام، اهواز – خرمشهر و اهواز – اندیمشک به طور روزانه حدود 5 هزار مسافر را جا‌بجا می‌کنند.

عبدالکریم درویش زاده گفت: حدود 180 کیلومتر از خطوط ریلی موجود در راه آهن جنوب بهسازی شده است و با این کار که بیش از 30میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است، توانسته ایم سرعت را در خطوط داخلی استان افزایش دهیم به شکلی که در مسیر بندر امام سرعت به 160کیلومتر در ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سرعت را در خطوط ریلی جنوب به بالای 160 کیلومتر بر ساعت برسانیم، بیان کرد: در رابطه با قطارهای بین استانی، یک قطار عادی وجود دارد که وضعیت مطلوبی ندارد که بدترین نوع قطارها است.

درویش زاده اظهار داشت: در این زمینه با پیگیری‌هایی که به عمل آمده امیدواریم این قطار به طور کامل از محور جنوب حذف و یک قطار شیک 4 و 6 تخته جایگزین شود.

مدیرکل راه آهن جنوب اذعان کرد: جای قطار 5 ستاره فدک در میان قطارهای راه‌آهن جنوب خالی بود که با پیگیری‌هایی که انجام گرفت، خوشبختانه شاهد افتتاح این قطار در راه‌آهن جنوب و مسیر اهواز – تهران هستیم. این قطار بهترین نوع قطاری است که در شبکه راه‌آهن ایران فعالیت می‌کند.

وی افزود: خط ریلی اهواز - ایذه – اصفهان از پروژه‌هایی است که در سطح ملی در حال پیگیری است و همه مسولان کشوری نیز به دنبال آن هستند تا این خط احداث و افتتاح شود، زیرا با افتتاح این خط علاوه بر تامین خوراک شرکت‌های فولادی، می‌توانیم مسافران را به مرکز کشور انتقال دهیم.

انتهای پیام/گ

بهسازی 180 کیلومتر از خطوط ریلی جنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریبا جلالی
۱۲:۳۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
با عرض سلام وخسته نباشی من تهران زندگی می کنم ولی خانواده ام شوشتر زندگی می کنند متاسفانه بیمار هستم وهزینه هواپیمارا هم نمی توانم بدهم ااز بعد از عید 97 ریل راه آهن اندیمشک به شوشتر خراب شده و قطاری برای آن مسیر نیست ترا به خدا هر چه زودتر رسیدگی کنید ما یک قشر ضعیف هستیم متشکرم
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۶
سلام پس چی شد راه آهن شوشتر به مسجدسلیمان