مدیر بورس منطقه‌ای فارس خبر داد؛

معامله ۳۵ میلیون سهم بورس در فارس

۳۵ میلیون سهم بورس در فارس معامله شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: در استان فارس ۳۵ میلیون و ۶۸۳ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۱۷۲ میلیارد ریال معامله شد.

وی با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به ۲۲۲ شرکت است، و ۶۶ درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و ۳۴ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده، افزود: در حال حاضر ۲۷ شرکت کارگزاری در بورس استان فعالیت می‌کنند که در دوره مورد نظر برای ۱۱۴ نفر کد سهام داری جدید صادر شده است.

ترابیان تصریح کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری وثوق امین، تولید برق عسلویه مپنا و پالایش نفت اصفهان بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری وثوق امین، لوله و ماشین‌سازی ایران و پالایش نفت اصفهان بیشترین تقاضای فروش را داشته‌اند.

وی ادامه داد: سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران، پتروشیمی خارک و پالایش نفت لاوان با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران، پتروشیمی خارک و سرمایه‌گذاری وثوق امین بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

ترابیان اضافه کرد: شاخص کل بازار بورس نیز در هفته گذشته به میزان یک هزارو ۳۳۴ واحد افزایش یافته و به عدد ۸۹ هزار و ۳۳۹ رسیده است.

انتهای پیام /ت

معامله سهم بورس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.