با مخترعین ایرانی؛

عدد طلایی، ترفندی علمی برای رهایی از بحران‌ها

مخترعان کشورمان موفق به تولید سیستم تجمیع اپراتور‌های امدادی شده‌اند که در زمان بروز حادثه با یک شماره واحد به تمامی ارگان‌های امدادی خبر می‌رسد.

عدد طلایی، ترفندی علمی برای رهایی از بحران‌هابه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روز‌مزه جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد، ‌به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

هریک از سازمان‌های امدادی و فوریتی کشور شماره مخصوص به خود را دارند و هنگام بروز هرگونه حادثه‌ای باید از یک شماره مخصوص استفاده کرد.

تماس با هریک از سازمان‌های امدادی به ٣ دقیقه زمان احتیاج دارد و اگر در یک سانحه به آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی نیاز باشد باید ٩ دقیقه زمان صرف شود تا تمام این نیرو‌ها آگاه شوند و این زمان زیاد سبب بروز اتفاقات ناگواری خواهد شد.

2 تن از مخترعان کشورمان موفق به طراحی سیستم تجمیع اپراتور‌های امدادی وفوریتی شده‌اند که بر اساس آن طرح یک شماره واحد مبنا قرار داده می‌شود و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای باید با آن تماس گرفته شود و در یک لحظه تمامی ارگان‌های امدادی از بروز حادثه خبر دار می‌شوند و خود را به محل حادثه می‌رسانند. این موضوع سبب امداد رسانی بهتر و مدیریت بحران مناسب تر خواهد بود.

این مخترع در گفت و گو با خبرنگارحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در خصوص این طرح و سامانه اظهار کرد: از ٢ سال پیش پیشنهاد ساخت چنین سامانه‌ای ارائه شد و در مرکز رشد دانشگاه رودهن آنرا به پیش بردیم. این طرح یک نیاز ملی است که اگر جایگزین دیگر سیستم‌های امدادی شود سبب تسهیل در امداد رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور ما هریک از سازمان‌های امدادی شماره مخصوص خود را دارند و این موضوع چندان مناسب نیست زیرا گاهی اوقات پیش می‌آید که بر اثر استرس موجود شخص شماره تلفن امدادی را فراموش می‌کند، اما بر اساس این طرح یک شماره واحد برای تمامی سازمان‌ها در نظر گرفته می‌شود و پس از تماس و اطلاع دادن در مورد حادثه تمامی نیرو‌های امدادی خبر دار می‌شوند و خود  را به محل حادثه می‌رسانند.

انجام آزمایشی سیستم جامع امدادرسانی در پردیس

این مخترع با اشاره به این موضوع که طرح دارای گواهی ثبت و تأییدیه‌های قانونی و معتبر است، تصریح کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور قرار است که بصورت آزمایشی در شهر پردیس این طرح را عملیاتی کنیم و اگر نتیجه مثبت داد سیستم در کل کشور فراگیر شود.

وی خاطر نشان کرد: چندین شرکت موافقت خود را جهت اجرایی کردن این طرح ارائه داده‌اند و قرار است پس از مرحله آزمایشی این سامانه توسط شرکت‌ها اجرایی شود.

این مخترع کشورمان یادآور شد: به جهت تسهیل در کار و عدم تداخل دو عدد 9 و یک شماره تلفن ٩١١ برای این سرویس انتخاب شده است، اما توجه به این نکته ضروری است که این سیستم برای ارگان‌های امدادی داخل شهر تهران مناسب است و در حال حاضر هلال احمر که یک نهاد امداد رسانی در خارج از شهر تهران است در داخل این سیستم قرار نمی‌گیرد. امید است که تمامی مراحل آزمایشی بصورت مثبت به جلو رود تا شاهد حضور چنین سامانه‌ای در کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار