فلاح فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حضور 5 مستند از «مرکز رسانه ای فاطمیون» در جشنواره فیلم عمار

تهیه کننده مرکز رسانه‌ای فاطمیون گفت: مستندهای «نقاشی یک رویا»، «جنگ دورین من»، «پرواز از حلب»، «ابوتراب» و «روی خط آتش» آثاری هستند که برای جشنواره فیلم عمار امسال آماده شده‌اند.

حضور 5 مستند از «مرکز رسانه ای فاطمیون» در جشنواره فیلم عمار«ساسان فلاح فر»، تهیه کننده و کارگردان مرکز رسانه ای فاطمیون در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مستندهای «نقاشی یک رویا»، «جنگ، دوربین، من»، «پرواز از حلب»، «ابوتراب» و «روی خط آتش» آثاری هستند که برای جشنواره فیلم عمار امسال آماده شده اند.

وی اظهار داشت: «مرکز رسانه ای فاطمیون» تقریبا از همان اوائل شروع فاطمیون شکل گرفت؛ چند ماه بعد از حضور اولیه فاطمیون در سوریه، شهید «رضا بخشی»، شهید «محمد خاوری» و چند نفر دیگر یک کار رسانه ای برای ثبت آنچه فاطمیون انجام می دهند را شروع کردند؛ چند ماه بعد فرماندهی کل فاطمیون به این نتیجه رسید که باید یک کار اساسی در این زمینه انجام شود.

فلاح فر افزود: فاطمیون در این سال ها یکی از نقاط اصلی جبهه مقاومت بوده و هست و نمی شود نقطه ای را در سوریه پیدا کرد که فتح شده باشد و نامی از فاطمیون آنجا نباشد؛ لذا از میان رزمندگان فاطمیون تعدادی از افراد آموزش دیدند تا وقایع و کارهای انجام شده را ثبت کنند. این اقدام آهسته آهسته شکل خود را گرفت و نام آن نیز «مرکز رسانه ای فاطمیون» گذاشته شد.

تهیه کننده و کارگردان مرکز رسانه ای فاطمیون ادامه داد: دائما عده ای از همین رزمنده ها در منطقه حضور دارند و اتفاقات و فتوحاتی که توسط فاطمیون انجام می شود را ثبت می کنند؛ تاکنون یک مجموعه 8 قسمتی درباره فرماندهان شهید فاطمیون و مستندهای مهمی درباره فتوحات این لشکر، همچون «نبرد پالمیرا»، «جنگ، دوربین، من»، «نقاشی یک رویا»، «مهاجر»، «سپاه نور»، «شاهراه»، «ابوتراب» و ... تدوین و آماده شده است و صد در صد تصاویر را نیز خود افغانستانی ها در منطقه گرفته اند.

ساسان فلاح فر در خصوص حضور مستندهایی از مرکز رسانه ای فاطمیون در جشنواره فیلم عمار عنوان کرد: سال گذشته حدود 20 اثر از فاطمیون در جشنواره فیلم عمار حضور داشت؛ امسال کیفیت کار بالاتر رفته است اما تعداد آثار پایین آمده و 5 اثر در این جشنواره حضور دارد. «نقاشی یک رویا»، «جنگ، دوربین، من»، «پرواز از حلب»، «ابوتراب» و «روی خط آتش» از مستندهایی هستند که برای جشنواره امسال آماده شده اند.

وی تاکید کرد: شرکت در جشنواره هدف نهایی انتشار این آثار نیست، بلکه هدف نشان دادن آن اقداماتی است که لشکر فاطمیون انجام می دهد؛ جشنواره فیلم عمار جایی است برای دیده شدن و مخاطب گیری برای این آثار.

فلاح فر در توضیح هر یک از این آثار گفت: «نقاشی یک رویا» جریان یک اراده است، اراده فردی که از تمام زندگی خود می زند که به سوریه برود اما این فرد دو اسارت داشته است، یک بار «اسارت به اعتیاد» قبل از جنگ سوریه که با مشقت زیاد آن را ترک می کند و وارد سوریه می شود و پس از ورود به سوریه «اسیر داعش» می گردد. این مستند ماجرای جذابی دارد برای اراده ای که باعث شد این فرد از دو اسارت آزاد شود. مستند «جنگ، دوربین، من»، درباره کسانی است که ما آنها را نمی بینیم و همیشه پشت دوربین هستند، یعنی همین بچه های مرکز رسانه ای فاطمیون. «روی خط اتش» درباره یکی از مهم ترین و استراتژیک ترین مناطق سوریه یعنی «پالمیرا» است که بارها توسط نیروهای مقاومت و تروریست ها دست به دست شد و دست آخر وقتی تروریست ها شنیدند فاطمیون قرار است در این منطقه عملیات کند ترسیدند و از منطقه فرا  کردند.

تهیه کننده مرکز رسانه ای فاطمیون ادامه داد: مستند «پرواز از حلب» درباره شهید «حسین حریری» است. این شهید فاطمیون غیر از جوان بودن و تازه متاهل بودنش، ویژگی های خاصی داشت و کارهایی در منطقه تدمر انجام داد که در این مستند به خوبی به آن پرداخته شده است. مستند «ابوتراب» نیز درباره یکی از جانبازان فاطمیون است که به خاطر شباهت هایی که به شهید «علی شبیب محمود»، شهید لبنانی و از فرماندهان حزب الله که مشهور به ابوتراب بود داشتند نام خود را ابوتراب گذاشتند. ایشان در این مستند حرف هایی از کسانی که آنها را ندیده ایم روایت می کند.

وی در خصوص نقش پر رنگ لشکر فاطمیون در پیروزی جبهه مقاومت اظهار داشت: سال 1392 که رزمندگان افغانستانی تصمیم گرفتند برای دفاع از مقدسات به سوریه بروند 22 نفر بودند و اکنون به چند هزار نفر رسیده اند. مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی به این افراد افتخار می کند و این خیلی با اهمیت است. آن جوش و خروشی که وجود داشت اکنون شعله ور شده و این لشکر منتظر است که هدف نهایی، یعنی نابودی اسرائیل که شهید «ابوحامد» آن را مشخص کرده بود محقق شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار