فتجی خبر داد

اعزام نیروهای امدادی از 27 استان کشور به مناطق زلزله زده

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: نیروهای امدادی از 27 استان کشور به علت عمق زیاد و وسعت حادثه در مناطق زلزله زده کرمانشاه، به این مناطق اعزام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه جزء معدود زلزله‌های وسیع رخ داده در کشور است، اظهار کرد: وسعت زلزله متاسفانه موجب افزایش شدت آسیب دیدگی در مناطق مختلف هم شده بود.

وی با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه به علت شدت لرزه بالا، موجب آسیب در سطح استان، شهرستان‌ها و روستاهای مختلف شده بود، افزود: بیش از یک هزار روستا در این زلزله آسیب دیده و تخریب شد و به علت حجم بالای تخریب، کار امدادرسانی دشوار بود، اما استان‌هایی که فراخوان شده بودند با حضور به موقع، به‌خوبی توانستند کار خدمت‌رسانی را انجام دهند.

خدمت رسانی بیش از یک هزار امدادگر به زلزله زدگان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به حضور بیش از یک‌هزار و 500  امدادگر و نجاتگر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به زلزله زدگان خدمت رسانی کرده اند.

فتحی بیان کرد: نیروهای فراخوان شده از 27 استان کشور در مناطق زلزله زده مستقر و به خوبی کار جست‌وجو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه سردی هوا و بارندگی موجب شد تا شرایط زندگی برای زلزله زدگان و نیروهای امدادی به‌منظور خدمت‌رسانی دشوارتر شود، افزود: زندگی در چادر به علت شرایط آب و هوایی بسیار مشکل آفرین است و ما تمام توان و تلاش را به کار گرفته‌ایم تا شرایط مساعدی را در اسکان اضطراری و چادرها برای مردم زلزله زده فراهم کنیم.

معاون عملیات امداد و نجات گفت: به منظور توزیع اقلام غذایی در هفته، یک هزار نیروی امدادگر و نجاتگر در مناطق زلزله زده حضور دارند و برای خدمت رسانی بهتر این یک هزار نفر هر هفته با نیروهای تازه نفس جابه‌جا می شوند.

وی با اشاره به اینکه کار آوار برداری و جست‌وجو و نجات در روزهای اول پایان یافته است، بیان کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر حاضر در منطقه برای فراهم کردن شرایطی امن و آرام به‌منظور توزیع بسته های غذایی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و معتمدین محلی را با خود همراه کرده‌اند تا بتوانند شرایط توزیع آسان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار