عملیات اجرایی پتروشیمی بویراحمد قطعی نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی دشتروم بویراحمد هنوز قطعی نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح GTL یا (تولید گازوئیل و بنزین از گاز) با توجه به عبور خط لوله 56 اینچی گاز سراسری از استان با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومان چند سال پیش جواز تاسیس دریافت کرده ولی بنا به دلایل مختلف هنوز عملیات اجرایی این طرح آغاز نشده است.

وی عنوان کرد: در نشست ستاد سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده عالی استان مصوب شد در صورتی سرمایه گذار تا پایان آذرماه نسبت به آغاز عملیات اجرایی شامل تسطیح و فنس کشی اقدام کند مجموعه مدیران استانی در زمینه حمایت و هدایت سرمایه گذار از هیچ کوششی دریغ نکنند.

دیودیده با بیان اینکه اجرایی شدن طرح پتروشیمی GTL دوراهی سپیدار-دشتروم بویراحمد جزو اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، افزود: در صورت آغاز عملیات اجرایی پروژه به طور همزمان پیگیری لازم از طریق وزارت نفت و سازمان سرمایه گذاری خارجی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: 100 فرصت سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت این استان با قابلیت سرمایه گذاری خارجی شناسایی و به مرکز خدمات سرمایه گذاری به همراه پیش امکان سنجی ارائه شد.

دیودیده بیان کرد: از طرح‌های معرفی شده به مرکز خدمات سرمایه گذاری 9 فرصت شامل طرح‌های فسفات، تولید بتن ویژه، پتروشیمی‌ها، GTL و ... برای اعلام به سرمایه گذاران بین المللی انتخاب و در سامانه سرمایه گذاری خارجی کشور ثبت شد.

انتهای پیام/ش

قطعی نبودن آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.