غرق شدن دست‌کم ۳۱ مهاجر در سواحل لیبی

در پی غرق شدن دو فروند قایق در سواحل لیبی دست کم سی و یک مهاجر غیرقانونی جان باختند.

غرق شدن دست‌کم ۳۱ مهاجر در سواحل لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، روز گذشته در حادثه غرق شدن دو فروند قایق حامل مهاجران در سواحل لیبی دست کم سی و یک تن جان خود را از دست دادند. چهل تن دیگر نیز ناپدید شده اند. این مهاجران اکثرا اهل سومالی، پاکستان، غنا، اتیوپی و نیجریه بودند. حدود دویست تن از مسافران این دو قایق که قرار بود به ایتالیا بروند طی دو عملیات، نجات یافتند و به خاک لیبی بازگردانده شدند.

فرمانده گارد ساحلی لیبی می گوید: نیروهای ما در حال گشت زنی در منطقه دو پیام کمک دریافت کردند. آنها به سوی قایق اول رفتند و دیدند که قایق آسیب دیده و آب داخل آن را گرفته است. شماری از مسافران داخل قایق بودند و برخی دیگر روی آب شناور بودند. گارد ساحلی لیبی سی و یک جسد را از آب بیرون کشید که تعدادی از آنها کودک بودند. عملیات نجات پنج ساعت به طول انجامید.

یکی از مهاجران می گوید: من واقعا ناامید شده ام؛ زیرا زمانی که کشورم را ترک می کردم فکر می کردم مستقیم به ایتالیا می روم. اما این دومین بار است که در دریا گرفتار می شوم. نمی دانم چه سرنوشتی در انتظار من است. من نمی توانم به کشورم باز گردم و حالا نمی دانم چه باید بکنم.

طبق گزارش نیروهای دریایی لیبی هنوز جسد چهل تن کشف نشده است.

شمار مهاجران غیرقانونی که از مدیترانه می گذرند امسال کاهش یافته است؛ زیرا اتحادیه اروپا توافقی با لیبی امضا نکرده است تا مهاجرانی را که در دریا نجات می دهد به کشورهای اروپایی انتقال دهد. از ماه ژانویه صد و چهارده هزار مهاجر غیرقانونی از راه دریا وارد ایتالیا شده اند. حدود سه هزار تن نیز در دریا غرق شدند. سال گذشته در مدت مشابه صد و شصت و پنج هزار مهاجر وارد ایتالیا شده بودند.

انتهای پیام/

بیش از 31 مهاجر در سواحل لیبی غرق شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار