هنوز طرح مسکن اجتماعی به مجلس نرسیده است

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه تفحص از مسکن مهر با هدف شفاف‌سازی و آسیب‌شناسی این طرحدر دستور کار نمایندگان قرار گرفته است، گفت: کار گروهی ملی باید ایرادات این طرح را احصا و در جهت رفع آن تلاش کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عبدالکریم حسین‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جمع آوری امضا برای تحقیق و تفحص از مسکن مهر و تقدیم آن به هیات رئیسه مجلس، گفت: تحقیق و تفحص از این طرح برای شفاف‌سازی اقدامات انجام شده و آسیب‌شناسی در این حوزه صورت گرفته است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون اساسی دولت‌ها موظف به تامین مسکن برای همه مردم هستند، افزود: خوشبختانه عمل به این قانون در هر دولت به نحوی انجام شد که در دولت نهم و دهم با طرح مسکن مهر این موضوع محقق شد.


هنوز طرح مسکن اجتماعی به مجلس نرسیده است


این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه هنوز از طرح پیشنهادی دولت یازدهم و دوازدهم در خصوص مسکن اجتماعی چیزی به مجلس نرسیده است، تصریح کرد: مسکن مهر دارای زوایای مختلفی بوده و هرچند هدف و روح این طرح که خانه دار کردن افراد فاقد مسکن بوده درست است، اما ایراداتی بر آن وارد است.

وی با تاکید بر اینکه ایراداتی به نحوه اجرای طرح مسکن مهر وارد است، گفت: در بخش‌های مختلف این طرح قابلیت ارزیابی دارد از این رو با تفحص از آن آسیب شناسی موضوع انجام می‌شود.

حسین‌زاده ادامه داد: ابعاد اجرایی، مدیریتی، اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی و برخورداری از سرانه‌های شهری، خدمات شهری، تاسیسات و تجهیزات، میزان دقیق عملیاتی شدن این پروژه‌ها و مسائلی از این دست مهم‌ترین محور‌های تحقیق و تفحص از طرح مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه کشور ما با بلایای طبیعی در سطوح مختلف دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: آسیب‌شناسی درست از مسکن‌های مهر، میزان دوری و نزدیکی واحد‌های این طرح به خطوط مختلف گسل زلزله، میزان مقاومت پذیری و انطباق سازه‌ها با استاندارد‌های موجود دنیا از موضوعاتی است که مورد توجه در تفحص از مسکن مهر بوده است.


انتقاد از عمر کوتاه سازه‌ها در کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به طول عمر مسکن در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته، گفت: مسکن در کشور‌های توسعه یافته ۶۰ الی ۸۰ سال هم سالم است، اما بسیاری از ساختمان‌های ساخته شده در کشور ما هنوز به دهه اول خود نرسیده قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ن.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.