کردستان٬ میزبان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: همزمان با آغازهفته وحدت بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور با عنوان چهاردهمین یادواره عارف نامی کُرد مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی عارف نامی کُرد و خالق مولودنامه و معراج نامه در سنندج برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و با حضور گروه‌های مولودی خوان برتر استان ۱۱ آذر ماه امسال و مصادف با ۱۳ ربیع الاول، بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور یادواره مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی در مسجد قبای بهاران سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه هنری کردستان از سال ۱۳۸۳ و در راستای تقویت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در ایام پرخیر و برکت ربیع الاول و هفته وحدت با برگزاری مراسم مولودی خوانی ویژه مناطق کردنشین میلاد حضرت رسول (ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق (ع) را گرامی می‌دارد.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: در این مراسم اشعار عارف نامی کُرد سید بهاءالدین شمس قریشی در وصف زندگانی حضرت رسول اکرم (ص) در کتاب مولودنامه که مشتمل بر ۹ بخش است توسط گروه‌های مولودی خوان و با دف نوازی دف نوازان قرائت می‌شود.

به گفته وی برگزاری این مراسم و حضور باشکوه مردم با ایمان و متدین منطقه در آن نشان از عمق ایمان و وابستگی دینی مردم استان حول محور حضرت رسول اکرم (ص) دارد و برادری و اخوت مردم استان در جشن‌های هفته وحدت همانند خاری در چشم دشمنان وحدت مسلمین و گروه‌های تکفیری خواهد بود.

انتهای پیام/ م/پ

برگزاری بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور درسنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.