فرج‌زاده اهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بدهی 36 میلیاردی دانشگاه‌های علوم پزشکی به تجهیزات پزشکی

عضو انجمن تجهیزات پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی حدود 36 میلیارد تومان به شرکت تجهیزات پزشکی بدهکار هستند.

بدهی 36 میلیاردی دانشگاه‌های علوم پزشکی به تجهیزات پزشکی/کالای قاچاق سبب به خطر افتادن سلامت بیماران می‌شوداصغر فرج‌زاده اهری عضو انجمن تجهیزات پزشکی و مدیر عامل یک شرکت فناور در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: ورود کالاهای قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی، ضربه بزرگی به پیکره شرکت‌های تولیدی داخلی می‌زند و افراد زیادی شغل‌های خود را از دست می‌دهند.

کالای قاچاق سبب به خطر افتادن سلامت بیماران می‌شود

وی با بیان اینکه کالای قاچاق در حوزه تجهیزات پزشکی باعث تعطیل شدن بسیاری از کارگاه‌ها شده است افزود:کالای قاچاق باعث کاهش توان رقابت و در نتیجه کم شدن سطح تولید داخلی و بیکاری کارگران می‌شود و اگر مسئولان ذیربط در این مورد تصمیم جدی نگیرند حوزه سلامت ممکن است با مشکلات جدی‌تری روبرو شود.

 فرج‌زاده عنوان کرد: کالاهای قاچاق از نظر بهداشتی ممکن است ایمنی کامل نداشته باشد و سلامت افراد مصرف کننده و بیماران را به خطر بیاندازد.

 وی بیان کرد: شرکت تولیدکننده دستکش‌های بهداشتی مبلغی در حدود 36 میلیارد تومان از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور طلب دارد که به دلیل پرداخت نشدن بدهی دانشگاه‌ها، این شرکت و بسیاری از مراکز دیگر در حوزه تجهیزات پزشکی با مشکل مالی روبرو شده است.

عضو انجمن تجهیزات پزشکی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته پرداخت بدهی‌ها هر 6 ماه انجام می‌شد،‌ اظهار کرد: در حال حاضر بدهی شرکت‌های تولید کننده هر یک و نیم سال و 2 سال یکبار پرداخت می‌شود و این مسئله باعث شده تا توان مالی شرکت‌های تولیدی بسیار کاهش یابد.

 انتهای پیام/

پرداخت نشدن مطالبات تجهیزات پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.