جذب گردشگری زمستانی؛

احداث پیست اسکی در شهرستان الیگودرز

با پیگیری نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی پیست اسکی در این شهرستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی کشور پیرو دستور وزیر ورزش و جوانان و به دعوت خدابخشی نماینده مردم در مجلس برای بازدید میدانی از چندین نقطه برفگیر جهت راه اندازی پیست اسکی روی برف؛ روز شنبه ۱۱ آذرماه ۹۶ به الیگودرز سفر می‌کند.

شهرستان الیگودرز در ناحیهٔ کوهستانی و با آب و هوایی بسیار سرد در شرق استان لرستان واقع شده و همچنین از شهر‌های مرتفع و مناطق سردسیر ایران است.

این شهرستان به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی کوهستانی و وجود دامنه‌های همیشه پربرف برای ورزش‌های پیاده‌روی و کوهنوردی زمستانی، اسنوموبیل، امکان ایجاد هتل‌های یخی و مهمتر از همه راه اندازی پیست اسکی روی برف می‌تواند یکی از مهم‌ترین شهرستان‌ها در این زمینه باشد.

از ویژگی‌های بارز شهرستان الیگودرز، علاوه بر جاذبه‌های زمستانی می‌توان به جاذبه‌های بهاری و تابستانی نظیر وجود آبشار‌های نیلگون، هوای خنک و معتدل در اوج تابستان، پوشش گیاهی و گل‌های رنگارنگ به‌صورت دشت‌های وسیع از شقایق‌های کوهی، لاله‌های واژگون، گون و... اشاره کرد. جاذبه‌هایی که هرکدام به‌تن‌هایی می‌توانند در صورت توجه و سرمایه‌گذاری به مهم‌ترین ظرفیت در این حوزه تبدیل شوند.

شرایط گردشگری زمستانی این شهرستان، مناطقی، چون قالی‌کوه، فرسش، گله بادوش، خاکباد و سایر مناطق بکر که باید از این ظرفیت‌های طبیعی درزمینهٔ توسعه گردشگری زمستانی به‌ویژه ورزش‌های زمستانی بهره گرفت.

از آنجایی که شرایط اقلیمی شهرستان الیگودرز کوهستانی است، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت که در دیدار با وزیر ورزش و جوانان و معاونین آن وزارتخانه احداث و راه اندازی پیست اسکی روی برف که در رونق ورزش اسکی و گردشگری این منطقه نقش بسیار مهمی خواهد داشت را مطالبه کند

انتهای پیام/د

پیست اسکی در الیگودرز احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.