نیویورک تایمز:

اقدامات ترامپ و بن سلمان باعث افزایش بیش از پیش اتحاد میان ایرانیان شده است

نیویورک تایمز نوشت اظهارات و اقدامات خصمانه ترامپ و بن سلمان باعث تقویت شور ملی در میان ایرانیان و اتحاد بیشتر آن‌ها شده است.

اقدامات ترامپ باعث افزایش بیش از پیش اتحاد میان ایرانیان شده است/سردار سلیمانی و ظریف، دو ستاره محبوب مردم ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت مردم ایران با نمایشی از شور ملی در برابر (اظهارات و اقدامات خصمانه) دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مقامات عربستان سعودی بیش از پیش با یکدیگر متحد شده‌اند. در این گزارش که به قلم توماس اردبرینک نوشته شده، آمده است در پرازدحام‌ترین میدان تهران بیلبورد بزرگی از یک مرد جوان در لباس نظامی نصب شده است که با پیش آوردن دستش مردم ایران را به ادامه دادن راهش دعوت می کند. در زیر این تصویر هم گروهی نوجوان ایستاده‌اند. آنها در حالی که علامت پیروزی را نشان می دهند در حال سلفی گرفتن با این بیلبورد هستند. این مرد 26 ساله محسن حججی است. نگارنده گزارش می افزاید گروه تروریستی داعش (شهید) حججی را در ماه اوت به اسارت گرفت. پس از انتشار کلیپی از لحظه اسارات (شهید) حججی و پس از آنکه تروریست ها او را گردن زدند، این مرد 26 ساله به یک قهرمان ملی و نمادی از افزایش شور ملی در میان ایرانیان تبدیل شد.

در ادامه گزارش با اشاره به افزایش شور و احساسات ملی گرایانه در میان طبقه متوسط جامعه ایرانی، آمده است دلیل این امر نخست انتخاب ترامپ به سمت ریاست جمهوری آمریکا و دلیل دوم آن، اقدامات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در عرصه سیاست خارجی بوده است.

نگارنده گزارش سپس می افزاید مردم ایران در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، سخنرانی های ترامپ در محکومیت توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی و همچنین تهدیدهای او مبنی بر پاره کردن این توافق نامه را شنیدند. آنها همچنین شاهد آن بودند که ترامپ پس از پیروزی در انتخابات و در مقام رئیس جمهور آمریکا یک قرارداد تسلیحاتی به ارزش بیش از یکصد میلیارد دلار با عربستان سعودی به امضا رساند و (در سفر به ریاض) در رقص شمشیر سنتی (سران رژیم آل سعود) شرکت کرد. ایرانی‌ها همچنین از عواقب اقدامات عجولانه و بدون پروای بن سلمان در عرصه سیاست خارجی عربستان سعودی که آن را ناشی از بی تجربگی او می دانند، آگاه هستند. با این حال، پس از آنکه نظامیان تحت رهبری ایران در شکست گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق نقشی مهم ایفا کردند – که در نتیجه باعث افزایش قدرت منطقه‌ای ایران شد– مردم ایران اکنون معتقدند چیزی دارند که می توانند به آن افتخار کنند.

در ادامه گزارش آمده است علی رغم اینکه صنعت فیلمسازی، تئاتر و موسیقی در ایران رو به شکوفایی است، دو ستاره محبوب این روزهای ایرانی ها بازیگر یا خواننده نیستند؛ بلکه دو شخصیت (سیاسی و نظامی) هستند: سردار قاسم سلیمانی که نماد (اقتدار و موفقیت) ایران در عرصه نظامی است و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که نماد منطق و تدبیر است.

نگارنده گزارش سپس می افزاید به طور خلاصه باید گفت ترامپ و سعودی ها باعث شده اند این دیدگاه که آمریکا و عربستان قابل اعتماد نیستند و ایران اکنون به کشوری قدرتمند تبدیل شده است که توانایی شکست دشمنانش را دارد، اکنون از حمایت گسترده عموم مردم ایران برخوردار باشد. 

نگارنده گزارش در ادامه به نقل از یک جوان 33 ساله ایرانی که در یکی از مراسم بزرگداشت یاد (شهید) حججی حضور داشت، می افزاید (صرفنظر از دیدگاه های سیاسی) اکنون یکی از ما کشته شده است (اشاره به شهید حججی) و اظهارات و اقدامات تهدیدآمیز رئیس جمهور آمریکا نیز علیه ما افزایش یافته است. اگر قرار به انتخاب باشد، من کشورم را انتخاب می کنم.

در بخش دیگری از گزارش پس از اشاره به پیاده روی اربعین (حسینی) به عنوان نماد شکوه ملی و مذهبی ایرانیان به نقل از یک استاد دانشگاه آمده است بسیاری از مردم ایران اکنون پس از آزمایش های موشکی شادی می کنند ... زیرا این آزمایش ها باعث می شود آنها احساس قدرت و امنیت کنند.

نگارنده گزارش سپس به اتحاد بی نظیر ایرانیان در مواجهه با تهدیدات خارجی علی رغم تفاوت در دیدگاه های سیاسی اشاره می کند. این گزارش همچنین می افزاید (پس از زلزله اخیر در کرمانشاه) مردم ایران از سراسر این کشور بسیج شدند تا به مردم آسیب دیده آب، غذا، پتو و چادر برسانند و این روحیه اتحاد و وحدت را به نمایش گذاشتند. یکی از افرادی که به یاری زلزله زدگان شتافته بود و چهار کامیون محموله کمک را با خود به مناطق آسیب دیده آورده بود با اشاره به اتحاد قوی میان ایرانیان گفت: زمانی که به (کسی از) ما آسیب می رسد، با هم متحد می شویم.

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است پس از آنکه ترامپ در سخنرانی ماه اکتبر خود به جای به کار بردن خلیج فارس از اصطلاح (جعلی) خلیج ع.ر.ب.ی استفاده کرد، باعث خشم مردم ایران شد. دو ساعت پس از این سخنرانی، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، با تمسخر ترامپ، گفت چگونه رئیس جمهور آمریکا نام بین المللی یک خلیج تاریخی را یاد نگرفته است؟ نظامیان نیروی دریایی آمریکا مدت هاست به طور مرتب و غیرقانونی در این خلیج حضور داشته اند. ترامپ باید از نظامیان آمریکایی بپرسد در نقشه هایی که در اختیار دارند نام این خلیج چیست. نگارنده گزارش می افزاید: در واقع در نقشه های نیروی دریایی آمریکا، نام خلیج فارس درج شده است.

در ادامه گزارش آمده است کاربران ایرانی اینستاگرام نیز با هجوم به صفحه ترامپ سه میلیون پیام با موضوع خلیج فارس منتشر کردند. نگارنده گزارش استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس و همچنین حمله به توافق هسته ای ایران را دو عامل مهم میان اتحاد میان ایرانیان از اقشار مختلف و با دیدگاه های سیاسی متفاوت می داند.

 

انتهای پیام/

گزارش نیویورک تایمز از اتحاد روزافزون میان مردم ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
هه... تازه چیزی برای افتخار پیدا کردیم؟
ما تاریخمون همش افتخاره ...
شما چی برای افتخار کردن دارین؟ :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
ماایرانی ها شیریم مثل شمشیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
حرف دل مارو خودشو ن زدن.هرچی تهمت .دروغ .دخالت ما ر کشورها.بمب هسته ای .موشک با کلاهک ووو به ما بزنن اتحادوکینه ملت بیشتر ووحدتمون20میزنه بالا .وحدت ایرانی تو جهان اگه هست نام ببرید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
دلقک بی هویت پیش ما تو هیچ به حساب نمیایی.
Iran (Islamic Republic of)
لیا
۰۸:۱۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
مرك بر امريكا تاخون در رك ماست امريكا دشمن ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
من لک زبان هستم به خدا قسم خونم در برابر خاک مقدس ایران هیچ ارزشی نداره.به عنوان یک ایرانی به تاریخ پر افتخار میهنم افتخار میکنم.پاینده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ و آل سعود
Azerbaijan
zohreh
۰۱:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر بدخواهان ایران زمین ❤زنده و جاودان ایران❤
Iran (Islamic Republic of)
نا
۲۲:۲۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
شادباد اباد باد ای ایران،ما همیشه متحدیم وخواهیم ماند چه کرد وترک وبلوچ و مازن وعرب......ما از کمک به هموطنان دریغ نخواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
نگار فریدونی
۲۲:۱۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
پس چی فک کردین ما هم مثل کوه پشت همیم.
Germany
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۲۱:۴۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
خوبه این چیزا رو می فهمید
امام خمینی میفرمودند بریزید خون ها رو مردم ما بیدارتر میشوند
آخرین اخبار