ضرورت ارتقاء تولید و تقویت اشتغال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: به دنبال ارتقاء تولید و تقویت اشتغال هستیم.

ضرورت ارتقاء تولید و تقویت اشتغال

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ یارالله نصیری اعلام کرد: هدف ما در سال جاری که به نام سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده، این است که هم تولید را ارتقاء دهیم و هم اشتغال و صادرات را تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امسال تسهیلات خوب و قابل توجهی در بخش های اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و تسهیلات رونق تولید به استان ایلام اختصاص یافته است.

نصیری خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی دقیق و تلاش مستمر می‌توان تعهد اشتغال در سطح استان که به میزان 10 هزار نفر در همه بخش‌های اقتصادی است، محقق شود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام بیان کرد: با اجرایی شدن تبصره 35 که شامل بخشودگی سود و جرایم وام های زیر یکصد میلیون تومان است، توسط برخی از بانک‌ها حدود 4 واحد از مجموع 9 واحدی که امروز مشکل آن ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت با اعطای تسهیلات مورد نیاز و سرمایه در گردش به چرخه تولید باز خواهند گشت.

این مسئول خاطر نشان کرد: حدود 157 واحد تعطیل در سطح استان وجود دارند که بخشی از آنها قابل احیا و بخش دیگر غیر قابل احیا هستند که لازم است از چرخه تولید حذف شوند.

وی ادامه داد : طبق برنامه ریزی بعمل آمده قرار است تعداد 80 واحد از واحدهای تعطیل با تزریق تسهیلات رونق تولید در آینده نزدیک به چرخه تولید باز گردند.

این مسئول استمهال و تقسیط بدهی برخی واحدهای تولیدی به بانک ها را از مصوبات جلسه امروز دانست و بیان داشت: بررسی و تصمیم گیری پیرامون اقساط معوق واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی، بدهی به سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی عمده موضوعات و مشکلات مطرح شده در نشست کار گروه رفع مشکلات واحدهای صنعتی در استان ایلام است.

انتهای پیام/اس

ارتقاءتولید و تقویت اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.