خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان بیمه سلامت

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمه شدگان بیمه سلامت می‌توانند از خدمات درمانی رایگان هر دو بخش خصوصی و دولتی برخوردار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حسینی  مدیر کل بیمه سلامت استان از اجرای طرح جدید ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت از طریق صندوق بیمه ایرانیان در قالب برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس این قانون که از نیمه دوم آبان ماه امسال ابلاغ شده افراد تحت پوشش بیمه همگانی سلامت با پرداخت ۲۴۰ هزار تومان به ازای هر نفر در سال می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار گرفته و از خدمات درمانی هر دو بخش خصوصی و دولتی بصورت رایگان برخوردار شوند.

حسینی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰ نفر در استان از صندوق بیمه همگانی سلامت تغییر صندوق داده و بها پرداخت ۲۴۰ هزار تومان تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار گرفته اند گفت: افرادی که بضاعت مالی برای پرداخت ۲۴۰ هزار تومان را ندارند می‌توانند همچنان از خدمات رایگان صندوق بیمه همگانی فقط در بخش دولتی استفاده کنند.

وی همچنین از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات معوقه موسسات درمانی و پاراکلنیکی خبر داد.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی برای پرداخت مطالبات معوقه موسسات درمانی و پاراکلنیکی در سراسر کشور اختصاص داده شده که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه از این مقدار اعتبار، ۲۶۰ میلیارد ریال پول و ۴۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت بوده است گفت: با هزینه‌ی بخشی از این اعتبار مطالبات بیمارستانی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی تا پایان بهمن سال ۹۵ و همچنین مطالبات داروخانه ها، موسسات پاراکلنیکی شامل آزمایشگاه، سنوگرافی، رادیولوژی درهر دو بخش خصوصی و دولتی تا پایان تیرماه سال ۹۶ پرداخت شد.

حسینی گفت: از محل همین اعتبار مطالبات پزشک خانواده در بخش روستایی نیز علی الحساب مهر ماه ۹۶ پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه همگانی سلامت از سال ۹۳ با هدف تحت پوشش قرار دادن افراد بدون بیمه درمانی و ارائه خدمات درمانی رایگان به این افراد راه اندازی شد افزود: حدود ۱۱ میلیون نفر در کشور زیر پوشش این صندوق قرار دارند که سهم استان کهگیلویه بویراحمد از این تعداد حدود ۴۸ هزار نفر است.

 

انتهای پیام/ش

بیمه شدگان بیمه سلامت می‌توانند  از خدمات درمانی رایگان برخوردار شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.