هشدار مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران؛

مالکان بنا‌های تاریخی مراقب دام کلاهبرداران باشند

انجمن‌های مردمی در حوزه میراث فرهنگی که به دنبال فعالیت مدنی و شفاف در چارچوب قانون هستند باید مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور و تایید سازمان میراث فرهنگی دریافت کنند.

مالکان بنا‌های تاریخی مراقب دام کلاهبران باشندبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی استان تهران، رجبعلی خسروآبادی گفت: وزارت کشور متولی صدور پروانه فعالیت انجمن‌های مردم نهاد است و برخی افراد در پوشش انجمن غیرقانونی به دنبال سودجویی از مالکان خانه‌های تاریخی هستند. چندین عنوان شکایت از انجمن‌های غیر قانونی در حوزه میراث فرهنگی اعلام شده که این افراد نسخه‌های فراقانونی را به مالکان بنا‌های تاریخی تجویز کرده اند.

وی ادامه داد: لیست افراد شناسایی شده که بعضی از آن‌ها با نام مستعار در حال فعالیت هستند به اداره کل اجتماعی استانداری تهران اعلام شده تا پس از اجماع از طریق قانونی و حقوقی با این افراد و سایت‌ها برخورد شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران افزود: این انجمن‌های غیر قانونی معمولا توسط یک یا دو نفر اداره می‌شوند، در حالی که ملاک کار انجمن‌ها یک فعالیت اجتماعی است که باید توسط یک هیات موسس ۹ نفره تاسیس و اهداف فعالیت آنها در اساسنامه به طور واضح به وزارت کشور اعلام شود.

خسرو آبادی از مالکان بنا‌های تاریخی خواست از اعتماد به افرادی که در پوشش انجمن‌های میراثی مراجعه می‌کنند خوداری کنند و از در اختیار قرار دادن مدارک و اسناد بنا برای آنکه راهکاری برای خروج از ثبت و تخریب بنا دریافت کنند جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار