سردار کوثری:

آمریکا بعد از شکست در جنگ ۳۳ روزه با حزب‌الله، داعش را ایجاد کرد

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) سپاه گفت: تاکنون توطئه‌های آمریکا و دشمنان به دلیل هوشیاری ملت‌های منطقه ناکام مانده است.

آمریکا بعد از شکست در جنگ 33 روزه، داعش را ایجاد کردبه گزارش حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) در جمع نمازگزاران و بسیجیان مسجد جامع غدیر خم تهران با بیان اینکه بسیجیان انسان‌های مخلص، آگاه، با بصیرت، دشمن شناس، شجاع و وفادار به ولایت و ائمه معصومین علیهم السلام هستند، اظهار کرد: زمانی که امام فرمان ارتش 20 میلیونی را صادر کردند، نه جنگ بود و نه کسی صحبت از جنگ می‌کرد و این فرمان در سال 58 از سوی امام خمینی (ره) صادر شد.

وی درباره اینکه چرا امام 10 ماه قبل از شروع جنگ فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی را صادر کرد، ادامه داد: امام می‌دانستند دشمنان انقلاب اسلامی بسیار خبیث هستند و خباثت آنها به گونه‌ای است که ما را رها نخواهند کرد؛ البته اینکه انقلاب اسلامی تاکنون پایدار مانده، براساس دو عامل اساسی رهبری و مردم ولایتمدار است.

سردار کوثری ادامه داد: عموم مردم ولایتمدار هستند و شاید مردم نسبت به برخی از مسئولان به دلیل عملکردشان اقبال نشان ندهند، اما عموم مردم به مجموعه نظام علاقه دارند، به همین دلیل است که دشمنان نتوانسته‌اند در محاسبات خود بر این ملت و نظام چیره شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیج در جنگ نه تنها شجاعت خود را نشان داد بلکه خلاقیت خود را هم به نمایش گذاشت، افزود: در جنگ به دلیل شرایطی که وجود داشت امکان ارائه آموزش‌های تخصصی به بسیجیان نبود، اما بعدها همین بسیجی‌ها مانند شهید طهرانی مقدم که در سال 62 در عملیات خیبر یک موشک دست‌ساز ساخته بود توانستند موشک‌هایی از فاصله 650 کیلومتری به سمت مقر داعش پرتاب کنند و این موشک‌ها دقیق به اهداف اصابت کردند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) در ادامه اظهار کرد: اما این که امروز در سطح بین‌المللی برخی کشورها عنوان می‌کنند ایران به مبارزین انقلابی یمن موشک داده تا به سمت ریاض پرتاب کنند، دروغی بیش نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه تفکر بسیجی، آمریکا، اسرائیل و انگلیس را شکست داده چون برآمده از اسلام ناب محمدی است، بیان کرد: اینکه امروز در جامعه برخی مسئولین بد عمل می‌کنند، بحث دیگری است چرا که اگر مسئولین در بخش‌های مختلف کشور خوب عمل می‌کردند امروز نمی‌بایست در کشور فقیر داشته باشیم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) تصریح کرد: پس از اینکه ساختمان‌های دوقلو در آمریکا منفجر شد، بوش پسر ایران را محور شرارت معرفی کرد و با همین بهانه ابتدا افغانستان و بعد عراق را اشغال کرد؛ اما در نهایت در عراق نیز با شکست مواجه شدند. آنان پس از شکست در عراق بنا بر طرحی به حزب‌الله لبنان حمله کردند تا پس از آن به ایران حمله کنند، اما در برابر حزب الله و در جنگ سی و سه روزه شکست خوردند و ناکام ماندند.

سردار کوثری با بیان اینکه آنها بعد از این شکست، داعش را به وجود آوردند، ادامه داد: تشکیل داعش که تفکر وهابی هم دارد، باعث شد تا سوریه از ایران کمک بخواهد؛ لذا شهید حسین همدانی در سوریه مستقر شد و توانست بسیج مردمی را در این کشور راه اندازی کند و این در حالی بود که بسیاری از مناطق سوریه به اشغال داعش در آمده بود.

وی همچنین اضافه کرد: در خرداد 93 نیز حمله به عراق را آغاز کردند و تا 40 کیلومتری مرزهای کشورمان نزدیک شدند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) گفت: هادی العامری که اکنون فرماندهی حشدالشعبی عراق را برعهده دارد در دفاع مقدس زمانی که سردار شهید دقایقی و پس از او، سردار نقدی فرماندهی لشکر 9 بدر را برعهده داشتند، فرمانده یکی از گردان‌های این لشکر بود.

وی افزود: البته هادی العامری قبل از اینکه فرماندهی حشدالشعبی را عهده‌دار شود، در دولت نوری المالکی، وزیر راه عراق بود؛ این در شرایطی بود که وقتی داعش در خرداد 93 وارد عراق شد، تعداد 7 لشکر عراق با تمام تجهیزات خود تسلیم داعش شدند.

سردار کوثری ادامه داد: داعش در ابتدای اشغال عراق بسیاری از دانشجویان نظامی کشور عراق را در یکی از دانشگاه‌های نظامی کشت و این شیوه‌ای بود که از اسرائیلی‌ها آموخته بود؛ داعش از 78 کشور جوانانی را فریب داده بود و می‌خواست به زعم خود همانند دوران صدر اسلام خلیفه اول، دوم و سوم داشته باشد و در صدد هم بودند تا این را با تجزیه عراق و سوریه به سه بخش، محقق سازند.

وی با بیان اینکه امروز حاکمیت داعش در عراق و سوریه شکست خورده است، گفت: دشمنان پس از داعش به فکر توطئه دیگری در شمال کشور عراق افتادند که این توطئه نیز با هوشیاری کشورهای عراق، ترکیه و ایران رفع شد. سپس توطئه دیگری را در لبنان و با طرح استعفای سعد حریری به وجود آوردند که هوشیاری مسئولان لبنانی نیز مانع تحقق این توطئه شد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) با تاکید بر اینکه تفکر داعش و وهابیت هنوز وجود دارد، تصریح کرد: استکبار به دنبال این است تا هر روز توطئه‌ای را علیه ما اجرا کند، اما تاکنون تمام توطئه‌های آنان را خنثی کرده‌ایم، البته باید گفت که اگر آمریکایی‌ها جرات داشتند و می‌توانستند بر ما غلبه می‌کردند اما نمی‌توانند.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها آدم‌هایی هستند که خوب پاپیون و کراوات می‌زنند، اما در جنایت دست هیتلر را از پشت بسته‌اند؛ نمونه اقدام جنایتکارانه آنان تربیت و آموزش ابوبکر البغدادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار