نقش آفرينی كردستان در اقتصاد ملی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: کردستان می تواند در اقتصاد ملی نقش آفرين كند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان پیش از ظهر امروز در نشست بخش خصوصی و دولتی استان که با حضور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد، گفت: بخش خصوصی از دولت و مجلس انتظار دارند تا حمایت های لازم را از این بخش برای ساختن کردستان بهتر داشته باشند.

وی افزود: کردستان با ظرفیت های فراوانی كه دارد، می تواند در اقتصاد ملی نقش آفرینی و آن را تقویت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان بيان کرد: ٢٢٠ کیلومتر مرز رسمی با عراق و دو بازارچه رسمی در بانه و مریوان می تواند اقتصاد کردستان و اقتصاد کشور نقش آفرینی نماید.

فیروزی گفت: جاده سنندج مریوان که سال ٩٣ بیش از 6 میلیارد دلار صادرات داشته است و در سال های بعد از آن نیز هر سال 5 میلیارد دلار ترانزیت از این مسیر صورت گرفته است و اگر راه مواصلاتی این مسیر تکمیل شود می توان قول افزایش این صادرات تا ١٢ میلیارد دلار داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان افزود: امیدواریم در بودجه سال ٩٧ و سال های آینده شاهد اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل زیرساخت های توسعه ای کردستان به ویژه راه ها باشیم.

وی تصريح كرد: تنها هزار هکتار زمین در شهرك هاش صنعتی داریم و اگر نگاه ویژه ای در این خصوص صورت نگیرد و از ظرفیت صندوق توسعه ملی به این استان سهمیه ای در نظر گرفته نشود نمی توانیم به شتاب در توسعه استان امیدوار باشیم.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات كردستان تا ١٢ میلیارد دلار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.