هر چه پیرتر چاق تر!

واقعیت این است که در سنین بالای 60 سال کمی اضافه وزن حتی برای بدن شما نیز فوایدی دارد چرا که احتمال کمبود ویتامین‌ها یا ابتلا به پوکی استخوان و یا افتادن در افرادی که وزن کمتری در سنین بالای 60 سال دارند بالاتر است.

هر چه پیرتر چاق تر!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر چند افرادی که چاقی بیش از حد دارند نیز با مشکلاتی از قبیل مشکلات قلبی عروقی روبه رو خواهند شد و هم‌چنین در افراد بسیار چاق در سنین بالا در انجام کارهای روزمره خود نیز با سختی بیشتری مواجه خواهند بود. نه تنها کند شدن متابولیسم بدن شما بلکه کمتر شدن تحرک شما نسبت به سنین جوانی نیز باعث اضافه شدن چند کیلو اضافه وزن در سنین بالا خواهد شد. حتی مصرف دارو‌های مختلف که پزشک شما برای‌تان تجویز کرده در این موضوع می‌تواند دخیل باشد.


با تغییرات کوچکی می‌توانید از مزایای با ارزشی برخوردار شوید. در تحقیقی که در مجله NEW England چاپ شده است، نشان داده شده که افراد مسنی که حدود 7 درصد وزن خود را کم کرده‌اند با احتمال بسیار کمتری در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.


برای شروع تغییر رژیم غذایی می‌تواند یک مرحله آغازین در مسیر کاهش چند کیلو اضافه وزن شما در میان‌سالی باشد. این تغییر باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به صورت عادت روزانه آن را در بلند مدت انجام دهید. نصف بشقاب شما در هر وعده غذای اصلی بایستی از سبزیجات یا میوه‌ها تشکیل شده باشد. یک چهارم باقیمانده آن را بایستی غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، جو دوسر پرک و یا نان سبوس‌دار کامل تشکیل دهند و یک چهارم آخر را پروتئین مانند حبوبات، محصولات لبنی، تخم مرغ، ماهی، مرغ و گوشت قرمز بدون چربی پر کند. استفاده از روغن و کره را نیز تا حد امکان به حداقل برسانید.


در قدم دوم سعی کنید، کالری بیشتری بسوزانید! از طریق ورزش و تحرک می‌توانید به این هدف دست یابید. بسته به وزن شما و آهنگ حرکت هر نیم ساعت پیاده‌روی حدود 140 کالری مصرف می‌شود اگر می‌توانید کم کم آن را به رقمی نزدیک 500 کالری در روز برسانید و این میزان را ثابت نگه دارید.

دقت داشته باشید اگر وعده غذایی را حذف کنید و یا شروع به کمتر خوردن بیش از حد کنید، بدن نمی‌تواند مواد مغذی مورد نیاز خود را تامین کند و این موضوع سلامت شما را به خطر می‌اندازد.

در مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها می‌توانید با مشورت پزشک خود، ویتامین B12، ویتامین D و کلسیم را در برنامه روزانه خود قرار دهید. ویتامین B12 به گلبول‌های قرمز خون و هم‌چنین سلول‌های عصبی منفعت می‌رساند، که در سنین بالاتر جذب این ویتامین برای بدن از طریق غذا کم‌تر می‌شود. ویتامین D و کلسیم نیز برای سلامت استخوان‌ها و عضلات شما نیازند. که به غیر از مکمل‌ها می‌توانید از منبع رایگان آفتاب نیز بهره بگیرید.

منبع: سلامانه

انتهای پیام/

فواید اضافه وزن در سنین بالا!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار