هانی‌زاده درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

هماهنگی آل‌سعود و آل‌خلیفه برای حذف شیخ عیسی قاسم

کارشناس مسائل منطقه گفت: رژیم آل خلیفه گمان می‌کند با فوت آیت الله شیخ عیسی قاسم، قیام مردمی بحرین به پایان می‌رسد.

هماهنگی آل‌سعود و آل‌خلیفه برای حذف شیخ عیسی قاسم/ بحرین در آستانه یک خیزش مردمی خشونت‌آمیز استحسن‌ هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وخامت وضعیت جسمانی آیت‌الله شیخ‌عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی است با شروع حصرخانگی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم وضعیت جسمانی رهبر مقاومت بحرین خوب نیست،  با این  وجود رژیم  آل‌خلیفه از معاینه  وی توسط پزشکان  ممعانت به عمل می‌آورد.

وی با بیان اینکه هدف رژیم آل‌خلیفه ایجاد شرایطی برای از مرگ آ‌یت‌الله شیخ عیسی قاسم در حصر خانگی است، اظهار کرد: آیت‌الله عیسی قاسم در طول هفت سال گذشته مردم را از ایجاد خشونت منع کرده و به عنوان عامل وحدت و همگرایی مردم بحرین تلقی می‌شود.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه رژیم آل خلیفه گمان می‌کند با فوت آیت الله شیخ عیسی قاسم، قیام مردمی بحرین به پایان می‌رسد؛ ادامه داد:‌ بین آل‌سعود و آل‌خلیفه برای حذف شیخ عیسی قاسم هماهنگی وجود دارد.

هانی‌زاده بیان کرد: بحرین در آستانه یک خیزش مردمی خشونت‌آمیز قرار دارد  و چنانچه وضعیت جسمانی رهبرمقاومت بحرین وخیم‌تر شود، کنترل مردم توسط حکومت مقدور نیست  و منطقه به ویژه  حوزه خلیج فارس به دلیل وجود یاران شیخ عیسی قاسم در این کشورها با بحران مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه رژیم آل‌خلیفه بدون در نظر گرفتن پیامدهای فوت شیخ عیسی قاسم از معاینه وی توسط پزشکان جلوگیری می‌کند، تأکید کرد: اقدام رژیم آل‌خلیفه برای جلوگیری از معاینه شیخ  عیسی قاسم توسط پزشکان  یک خطای فاحش است.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه کشورهای منطقه به ویژه ایران باید اقداماتی را در راستای معاینه شیخ عیسی قاسم توسط پزشکان انجام بدهند،‌ بیان کرد: جمهوری اسلامی باید یک تیم پزشکی با هماهنگی سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی تشکیل بدهد، چرا که در صورت ادامه این روند احتمال مرگ آیت الله شیخ عیسی قاسم وجود دارد و لازم  است وزارت خارجه ایران  به کمک وزارت بهداشت یک تیم پزشکی متخصص را اعزام کند.

هانی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعزام پزشکان منجر به افزایش تنش‌ها میان ایران و بحرین خواهد شد یا خیر، اظهار کرد:‌ اقدامات پزشکان کاری انسانی است، نه سیاسی و باید این اقدام با هماهنگی سازمان‌های حقوق بشر انجام گیرد و ایران نیز نامه‌ای را به دبیر کل سازمان ملل و دیده‌بان حقوق بشر فرستاده و آمادگی خود را نسبت به اعزام تیم پزشکی با هماهنگی شورای حقوق بشر اعلام کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعزام تیم پزشکی کاری انسانی است، چرا که یاران و پیروان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در ایران، از جمهوری اسلامی انتظار اقدامی برای حفظ جان رهبر مقاومت بحرین  را دارند.

انتهای پیام/

اقدام رژیم آل خلیفه برای جلوگیری از معاینه پزشکان  از آیت  الله  شیخ  عیسی قاسم  یک خطای فاحش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار