با تاکید بر موسیقی فولکلور؛

تولید مستند «دینگانه» در بوشهر کلید خورد

تولید مستند «دینگانه» با تاکید بر موسیقی فولکلور به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن نساوند در بوشهر کلید خورد.

تولید مستند «دینگانه» در بوشهر کلید خوردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر, فیلم مستند دینگانه به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن نساوند از ابتدای آذر ماه سالجاری آغاز شده و به زوایای زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده بوشهری می‌پردازد.

این کارگردان که معمولا در آثارش به موضوعات اجتماعی و ابعاد انسانی شخصیت‌های درون قاب‌هایش که غالبا گمنام هستند علاقمند است و تلاش بر یافتن نیمه پنهان وجود این شخصیت‌ها در پرتره‌های خود دارد، در این مستند زندگی نوازنده‌ای مشهور را دستمایه اثر خود قرار داده که در بوشهر زندگی می‌کند.

کارگردان و تهیه کننده این فیلم با اشاره به غنای موسیقی نواحی جنوبی کشور گفت: مستند دینگانه با تاکید بر موسیقی فولکلور و نواحی جنوب کشور خصوصا موسیقی بوشهر با حضور محمود بردک‌نیا جلوی دوربین رفت.

محسن نساوند که ساخت فیلم‌های «داون»، «سایه» و «ژلوفن» را در کارنامه خود دارد با اشاره به نقش پررنگ نوازندگان در موسیقی بوشهر گفت: این مستند با تاکید بر نقش نوازندگان در موسیقی جنوب به بخشی از زوایای زندگی محمود بردک نیا نوازنده توانمد بوشهری می‌پردازد.

وی با اشاره اینکه بخش‌هایی از این مستند در پاریس و زنگبار فیلمبرداری خواهد شد گفت: آیین ایرانی، سعید بوشهری، بهتاش کمه‌ زری و کاوه زارعی فیلمبرداران و امیر یوسف اکبرزاده و مجید فیلی عکاسان مستند دینگانه هستند.

نساوند از انجام مطالعات و تحقیقات اولیه این پروژه از سال ۹۱ خبر داد و گفت: فیلمبرداری مستند دینگانه که در واقع پرتره‌ای درباره زندگی محمود بردک‌نیا است به دلیل ابعاد مختلف و شرایط ویژه‌ای که دارد تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

شروع تولید مستند دینگانه در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.