آمریکا شمار دقیق نظامیان خود در سوریه، عراق و افغانستان را اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا به‌تازگی شمار دقیق نظامیان خود در سوریه، افغانستان و عراق را اعلام کرده است.

آمریکا شمار دقیق نظامیان خود را در سوریه، عراق و افغانستان اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از «میلیتری تایمز»، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شمار دقیق نظامیان این کشور در عراق، سوریه و افغانستان حدود ۲۶ هزار نفر است؛ رقمی که بسیار بیشتر از اعلام قبلی این وزارتخانه است.

 آمریکا ۸۸۹۲ نظامی در عراق، ۱۵۲۹۸ نیرو در افغانستان و ۱۷۲۰ پرسنل در سوریه دارد که مجموع آن‌ها در سه منطقه جنگی تا تاریخ ۳۰ دسامبر برابر با ۲۵۹۱۰ نفر بوده است.

این آمار در تاریخ ۱۷ نوامبر توسط «مرکز داده‌های نیروی انسانی وزارت دفاع آمریکا» منتشر شد.

از آنجا که از دیرباز نیرو‌های ویژه یا موقت که وارد کشوری می‌شوند شامل آمار وزارت دفاع نیستند، بنابراین تعداد واقعی نیرو‌های آمریکا در این سه کشور می‌تواند بیشتر باشد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا پیش از این متعهد شده بود شفافیت بیشتری را در زمینه شمار واقعی نظامیان این کشور در خارج مرز‌ها نشان دهد.

 پاسخ قبلی وزارت دفاع به پرسش‌های مربوط به تعداد نیروها، بر اساس طرح دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی بر مبنای «سطح مدیریتی نیروها» بود و با استفاده از این آمار، پنتاگون تعداد نظامیان خود در عراق را  تنها  ۵۲۶۲  نفر اعلام کرده بود.

پنتاگون پیشتر تعداد نظامیان خود در سوریه را ۵۰۳ نفر اعلام کرده بود. اینک بر اساس آمار مرکز داده‌ها، تعداد دقیق این نیرو‌ها ۱۷۲۰ نفر نظامی همراه با سه کارمند غیرنظامی اعلام شده است.

 در افغانستان نیز اینک تعداد نظامیان آمریکا بیش از رقم اعلام شده قبلی است. تا تاریخ ۳۰ دسامبر، ۱۵۲۹۸  نظامی آمریکایی همراه با ۱۲۰۲ کارمند غیرنظامی در افغانستان حضور داشتند. در مجموع ۱۶۵۰۰  نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند

انتهای پیام/

 آمریکا 26 هزار نظامی در سوریه، عراق و افغانستان دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار