تدابیر حمایتی پوتین برای افزایش جمعیت روسیه

رئیس جمهور روسیه به منظور جلوگیری از روند کاهش رشد جمعیت کشورش، از اتخاذ تدابیر تشویقی برای کمک به افزایش میزان زاد و ولد در روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، رئیس جمهور روسیه به منظور جلوگیری از روند کاهش رشد جمعیت در پهناورترین کشور جهان، از اتخاذ تدابیر تشویقی برای کمک به افزایش میزان زاد و ولد در روسیه خبر داد.

ولادیمیر پوتین با اشاره به اهمیت تثبیت وضعیت جمعیتی کشورش و همچنین جلوگیری از ادامه کاهش روند رشد جمعیت روسیه در ده سال آینده بر ارائه کمک مالی و بسته‌های تشویقی تاکید کرد.

پوتین ضمن هشدار درباره وخامت آمار زاد و ولد در روسیه، خسارات سنگین ناشی از جنگ دوم جهانی و مشکلات اقتصادی در دهه ۹۰ میلادی و سقوط اتحاد جماهیر شوروری را مهمترین عوامل کاهش رشد جمعیت این کشور توصیف کرد.

وی با هدف تقویت رشد جمعیت روسیه از ارائه بسته حمایت‌های مالی برای خانواده‌های پرجمعیت و کم درآمد به ویژه جوانان و همچنین ایجاد بسته‌های تشویقی اضافی برای تولد دومین یا سومین فرزند خبر داد.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به آغاز پرداخت کمک درآمد ماهانه از سال آینده به خانوار‌های مورد نظر گفت: «کمک‌های مالی پس از تولد اولین کودک آغاز و تا زمان ۱۸ ماهگی این کودک ادامه خواهد داشت.»

وی همچنین در چارچوب ارائه برنامه مدون حمایت مالی خاطر نشان کرد، برای خانوار‌هایی که دارای دومین فرزند یا کودکان بیشتری شوند اینگونه حمایت‌های مالی تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت.

براساس گزارش ها، سیاست ها، اقدامات و طرح‌های حمایت مالی رئیس جمهور روسیه در سال آینده میلادی پایان می‌یابد.

همچنین برنامه‌های کمک پرداخت ودیعه مسکن برای خانواده‌های دارای دو یا بیش از دو کودک، مهد کودک‌های بهتر و مجهزتر، مراقبت‌های پزشکی و پرستاری و تجهیزات ویژه برای کودکان از دیگر بسته‌های تشویقی رئیس جمهور روسیه برای افزایش جمعیت این کشور به شمار می‌رود.

براساس سرشماری اداره خدمات آماری دولت فدرال که تنها آژانس رسمی آمار نفوس روسیه است، جمعیت ۱۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری این کشور تا نوامبر ۲۰۱۷، در مقایسه با جمعیت ۱۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری سال گذشته میلادی اندکی افزایش یافته است.

براساس گزارش اداره آمار روسیه، ورود مهاجران آن هم در زمانی که شمار جمعیت این کشور رو به کاهش بود دلیل اصلی افزایش اندک جمعیت این کشور است.

براساس پیش بینی‌های آژانس آمار روسیه، در صورت ادامه اوضاع جمعیتی کنونی، جمعیت این کشور چه بسا ممکن است تا سال ۲۰۳۶ بدون تغییر باقی بماند یا در بدترین شرایط ممکن، با کاهش رشد به ۱۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کاهش یابد.

انتهای پیام/

تشویق به فرزند آوری با طرح های حمایتی پوتین در روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار