برق گرفتگی؛

افزایش ۲ برابری برق‌گرفتگی منجر به فوت در لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۱۲ نفر براثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ برابری را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۱۸ هزار و ۷۵۰ مورد معاینات عمومی توسط کارشناسان پزشکی قانونی انجام شده، اظهار کرد: این تعداد در ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۲۴ هزار و ۴۷۸ مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته چهار هزار و ۸۶۱ مورد مصدوم تصادفی داشتیم که این آمار در ۶ ماهه نخست امسال افزایش یافته و به پنج هزار و ۹۳ مورد رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تعداد فوتی‌های تصادفی ۶ ماهه نخست امسال را ۲۷۴ نفر عنوان و تصریح کرد: این در حالی‌است که تعداد فوتی‌های تصادفی ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۲۶۷ نفر بوده است.

نظیفی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۹ نفر در لرستان بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ نفر کاهش یافته است.

وی از افزایش ۲ برابری فوتی‌ها بر اثر برق‌گرفتگی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۱۲ نفر براثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ برابری را شاهد هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه ۶۲ لرستانی جان خود را بر اثر مصرف مواد مخدر از دست دادند که این آمار در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۵۳ مورد بوده است.

نظیفی با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۱ نفر به علت گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن فوت کردند، بیان داشت: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی‌های خوبی که صورت گرفته است این آمار در ۶ ماهه نخست امسال با کاهش هفت نفری همراه بوده است.

انتهای پیام/م

افزایش برق‌گرفتگی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.