مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد:

اختصاص ۱۶ هکتار زمین برای مشاغل مزاحم دهاقان

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۶ هکتار زمین جهت انتقال کارگاه‌های مزاحم شهری در نظر گرفته شده که جهت انجام اقدامات بعدی به شهرداری تحویل خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله غلامی با بیان این مطلب، اظهار داشت: طرح انتقال مشاغل مزاحم شهری این شهرستان از دغدغه های مسئولان و مردم بوده که امیدواریم روند این کار سریع تر و بدون مشکل صورت گیرد.

وی در خصوص جاده شهرضا – مبارکه، اذعان داشت: پیمانکار طرح انتخاب شده و عملیات زیرسازی آن تا هفته آینده آغاز خواهد شد و محورهای عبوری از شهر دهاقان نیز به لحاظ عدم وجود کمربندی در شهر، روکش آسفالت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص آماده‌سازی سایت مسکن مهر شهر گلشن و دهاقان بیان کرد: آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر حدود ۵۰ شهر در استان به شهرداری‌ها تحویل شده که در این شهرستان نیز تا چند روز آینده و با تفاهم‌نامه فی‌مابین با شهرداری دو شهر گلشن و دهاقان و از طریق پرداخت نقدی، تحویل قیر رایگان و تهاتر زمین به این دو شهرداری تحویل خواهد شد.

وی با توجه به خواسته مسئولین شهرستان به منظور احداث یک واحد آموزشی در سایت مسکن مهر گفت: طبق قانون یک‌سوم هزینه احداث واحدهای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر با راه و شهرسازی و مابقی توسط سازمان نوسازی مدارس و شهرستان تأمین می‌شود که این اداره کل بخش تعهد شده خود را در جهت احداث یک باب مدرسه به شهرستان پرداخت خواهد کرد.

غلامی با اشاره به تسهیلات پرداختی توسط وزارت راه و شهرسازی جهت عمران و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد: در صورت تصویب محدوده‌های بافت‌های تاریخی شهرستان در کمیسیون ماده پنج استان و مشخص شدن این بافت‌ها در طرح جامع شهر، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران جهت بهسازی شبکه معابر، احداث پروژه‌های فرهنگی و ورزشی و پرداخت ۵۰ درصد عوارض پروانه‌های بافت فرسوده اقدام خواهد کرد و در این راستا تسهیلاتی نیز ارائه می‌کند که فرصت مناسبی است تا هرچه زودتر مسئولان شهرستان نسبت به تشکیل جلسه ستاد بازآفرینی اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار