استاندار کرمانشاه خبر داد:

ساخت روزانه 400کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از ساخت روزانه 400کانکس توسط قرارگاه خاتم برای اسکان موقت زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات کشور در نشست مشترک با استاندار کرمانشاه که در سالن استانداری برگزار شد ،ضمن تسلیت مجدد به زلزله زدگان کرمانشاه و تشکر از کمک های مردم کشور گفت: امیدواریم بتوانیم در شان مردم کرمانشاه عمل کنیم.

وی با اشاره به زلزله بم و ورزقان افزود:در ورزقان سه شهر و 125هزار نفر جمعیت درگیر بودند درزلزله کرمانشاه   15هزار واحد مسکونی صد در صد تخریب و 16هزار خانه هم بین 20تا 70 درصد خسارت دید.همچنین وسعت زلزله بم 50کیلومتر بود،در حالی که وسعت زلزله کرمانشاه بیش از 140کیلومتر است.

سلیمی گفت:در زلزله بم و ورزقان فضای مجازی وجود نداشت اما در زلزله کرمانشاه فضای مجازی  هم فرصت و هم تهدیدبود.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور ادامه داد:۱۰۲ هزار و ۲۷۷ دستگاه چادر وارد استان کرمانشاه شد که ۸۳ هزار و ۸۵۴ دستگاه آن بین زلزله زده ها توزیع شده است.همچنین 48هزار و 706 دفترچه امدادی بین مردم توزیع شده است که حادثه دیدگان با مراجعه حضوری از خدمات آن بهره مند می شوند.

سلیمی بیان داشت:بزرگترین عملیات انتقال مجروحین در زلزله کرمانشاه با ده فروند بالگرد هلال احمر انجام شد و هم چنین با کمک سگ های زنده یاب 6نفر زنده از زیر اوار خارج شدند.

 وی گفت:در روز اول عملیات 8استان معین کار و امداد و نجات در مناطق زلزله زده را انجام دادند و در ادامه روند کار 15 ستاد معین در امداد و نجات کمک کردند.

نشست خبری استاندار کرمانشاه و رئیس سازمان امداد و نجات کشور

حضور بیش از ۴۰۰۰ نیروی سپاه برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

در ادامه این نشست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه  از حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده  تشکر کرد و گفت:سفر ایشان باعث دلگرمی و قوت قلب  مردم آسیب دیده شد.

وی افزود: زلزله کرمانشاه بزرگترین زلزله 100سال اخیر در این استان بود که خوشبختانه  به دلیل وجود پیش لرزه ها و هوشمندی مردم میزان تلفات آن به نسبت شدت زلزله کم بود.

بازوند با تشکر از مردم کشور گفت: هموطنان در سراسر کشور برای کمک رسانی به مردم اسیب دیده کاری بی سابقه  انجام دادند.

وی در ادامه با اشاره به امداد رسانی ارتش و سپاه و هلال احمر در مناطق زلزله زده گفت: 3هزار پرسنل ارتش و 4هزار پرسنل سپاه طی این مدت مشغول امدادو نجات بودند که موفق به نجات 2900نفر از زیر آوار شدند .همچنین6500مصدوم توسط 34بالگرد هوانیروز ،هلال احمر و سپاه منتقل شدند.

بازوند ادامه داد: اسکان موقت زلزله زدگان استان کرمانشاه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر مصادف با فصل زمستان نمی شدیم شاید اسکان موقت را حذف می کردیم.

 وی افزود:کار ساخت کانکس  را قرارگاه خاتم و  32 سپاه استانی انجام می دهند و قرار است این قرارگاه روزانه 400کانکس  بسازد.

بازوند بیان داشت: 575 واحد تولیدی صنعتی ، 8هزار واحد سنتی و 7هزار وحد صنفی بر اثر زلزله آسیب دیدند که صندوق توسعه ملی برای بازسازی این واحدها تسهیلاتی در نظر گرفته است.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت:قرار گرفتن یک ردیف مستقل در بودجه سال 97 برای  احیای زیرساخت های استان کرمانشاه   امتیاز بزرگی برای استان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.