درخواست رئیس شورای شهر‌ کرمانشاه برای احداث بیمارستان در مناطق زلزله زده

رئیس شورای شهر کرمانشاه گفت:ازاعضای شوراهای اسلامی شهرهای کشور درخواست دارم که با تجمیع کمک‌ها شرایطی را فراهم آورند تا بتوان یک بیمارستان و درمانگاه در مناطق زلزله زده احداث کرد.

درخواست رئیس شورای شهر کرمانشاه برای احداث بیمارستان و درمانگاه در مناطق زلزله زدهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛رسول آزادی رئیس شورای شهر کرمانشاه در پنجاه و نهمین اجلاس مشورتی روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مراکز استان‌ها که با حضور روسای شورای شهر شهرستان‌های مختلف کشور و جمعی از اعضای شورای شهر تهران تشکیل شد اظهار داشت:از کرمانشاه تا اینجا که می‌آمدم فکر می‌کردم که چه بگویم تا در شان مردم عزیز کشورم باشد فقط در یک جمله می‌توانم بگویم ملت بزرگ ایران آنقدر بزرگوار هستید که زلزله شرمنده شما شد.

وی با یاد شهدا و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب ادامه داد: با تقدیر همه ملت بزرگوار ایران و تک تک مسئولان و سران نظام به واسطه کمک‌رسانی به استان کرمانشاه، بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه از خودم و مردم کرمانشاه دست همه خدمت‌رسانان به زلزله‌زدگان را می‌بوسم.

آزادی افزود: با وجود اینکه زلزله 7.4 ریشتری اخیر در استان کرمانشاه خسارات زیادی به همراه داشت و خانواده‌های بسیاری را داغدار و آواره کرد اما همت عالی و روح بلند کمک رسانی ملت ایران را به جهانیان نشان داد که جا دارد از تک تک این بزرگواران ایران اسلامی که برای آسیب‌دیدگان سنگ تمام گذاشته و هر آنچه که در اختیار داشته در طبق اخلاص نهاده و تقدیم زلزله‌زدگان سرپل ذهاب کرده تشکر و قدردانی می‌کنم

رئیس شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب هرگز از یاد مردم قدرشناس دیار کرمانشاه نخواهد رفت که این حضور مایه دلگرمی و آرامش خاطر بازماندگان شد.

وی افزود: حضور رئیس جمهور در میان زلزله‌زدگان و دستورات او برای امدادرسانی مقام‌های خدمت رسان به زلزله‌زدگان از صحنه‌های ارزشمند این حادثه است.

وی اضافه کرد: از شهرداران و تمام مسئولانی که هر کدام به نحوی به کمک زلزله‌زدگان شتافتند قدردانی می‌کنم همچنین از تلاش‌های بی‌دریغ سازمان‌های هلال احمر، اورژانس، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و سازمان مردم نهاد نیز قدردانی می کنم.

آزادی با بیان اینکه مردم زلزله‌زده کرمانشاه همچنان نیازمند کمک‌های مردمی و حمایت‌های آنها هستند، افزود: از مجموع اعضای شوراهای اسلامی شهرهای کشور درخواست دارم که به عنوان نمایندگان مردم همچون گذشته پیش قدم در کمک‌رسانی بوده و با تجمیع کمک‌های خود شرایطی را فراهم آورند که بتوان یک بیمارستان و درمانگاه به نام شوراهای شهر احداث یا اینکه هر کدام از اعضای شورای شهر مایل باشند با کمک خود آنها اقدام به احداث یک نهاد عمومی به نام همان شورای شهر کنیم، به عبارتی دیگر شما اعضای شورا می‌توانید از مردم خود بخواهید که کمک‌های نقدی خود را به حساب شورای شهر خود واریز و از آن طریق به زلزله‌زدگان کمک کنند.

وی تاکید کرد: تدابیری در خصوص بحران در تمام استان‌ها صورت گرفته است تا در هنگام حوادث نابهنگام دچار چالش نشوند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: شورای اسلامی عصاره ملت است که با جمعیت حدود یکصد هزار نفر در کشور نقش اساسی در تصمیم‌گیری و پیشبرد امور جامعه را ایفا می‌کند. با وجود اینکه قانون،حدود و اختیارات شوراها را مشخص کرده است اما متاسفانه در ادوار گذشته نتوانسته‌اند چندان موفق عمل کنند که انتظار می‌رود در دوره جدید شوراهای اسلامی سراسر کشور با نگاه عمیق‌تر به صورت اثربخش‌تر ظاهر شوند.

وی اضافه کرد: شوراها باید در امور رفاهی شهرها تاثیر گذار باشند که تاکنون چنین نبوده است و این مهم در اختیار شورای عالی استان‌ها در قانون است.

آزادی با اشاره به تبصره 3 مندرج در قبوض آب و فاضلاب مشترکین شهری که اخیرا موجب نارضایتی مردم شده است، ادامه داد: انتظار می‌رود که یک دستورالعمل واحد کشوری در نظر گرفته شود که همه شهرها به یک طریق عمل کنند.

وی با اشاره به موضوع کارگران روز مزد شهری افزود: کارگران  سرمایه شهری هستند که باید امنیت شغلی داشته باشند و جذب آنها مستقیما از طریق شهرداری‌ها انجام شود تا حقوق آنها به موقع و به درستی تمام، بدون کسر شدن  حقوق این خادمان زحمت‌کش صورت گیرد که در این بین پیمانکار پول اضافی به جیب نزند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به حق‌الجلسات اعضای شورای شهرها گفت: اخیرا از سوی دولت ابلاغ شده که از شما انتظار می‌رود در اصلاح مصوبه در خصوص پاداش ناچیز اعضای شوراها ساعی و کوشا باشید.

انتهای پیام/

صحبت های مهم رئیس شورای شهر کرمانشاه در اجلاس مشورتی روسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مراکز استان‌ها مورخ 8 آذرماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار