فراهم کردن زمینه برای حضور سفرای کشورهای خارجی در مازندران

زمینه افزایش حضور سفرای کشورهای خارجی در مازندران فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خیریان پور معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان در نظر دارد برای فعال سازی دیپلماسی اقتصادی استان سفرای برخی از کشورها را به مازندران دعوت کند،  گفت: در نظر داریم با دعوت از سفرای کشورهای هدف و بازدید از ظرفیت های اقتصادی استان زمینه را برای تقویت فعالیت های اقتصادی ایجاد کنیم.

وی ظرفیت های اقتصادی مازندران را در کشاورزی، خدمات و گردشگری دانست و افزود: در این سه شاخص می توان در حوزه تولید شیلات، مرکبات، دام و طیور و در حوزه خدمات، گردشگری سلامت، طبیعت گردی، بوم گردی و فناوری اطلاعات خدمات خوبی ارائه داد.

خیریان پور با بیان اینکه مازندران با دارا بودن سه فرودگاه، سه بندر، اتصال به راه آهن سراسری، دارا بودن ساحل متمدد و نزدیکی به پایخت مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است، گفت: در بخش گردشگری می توان روابط بسیار خوبی با کره جنوبی داشته باشیم چرا  که از لحاظ جغرافیای ایران و کره جنوبی شبیه به هم هستند.

معاون امور هماهنگی و  اقتصادی استانداری مازندران افزود: با توجه به ظرفیت های اقتصادی دو طرف مازندران و کره جنوبی می توانند سرمایه گذاری مشترکی داشته باشند.

انتهای پیام/ م

افزایش حضور سفرای کشورهای خارجی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار