تحقق رویای شیرین پرواز با خودرو‌های پرنده

خودوریی ساخته شده است که علاوه بر ثبت بالاترین شتاب در جهان، یک ویژگی شگفت انگیز دیگر هم دارد، این خودرو می تواند پرواز کند.

خودروهای پرنده، دیگر رویا نیستبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تولید خودروهای پرنده یکی از پروژه هایی است که امروزه شرکت های خودروسازی در فکر تولید آن هستند.

هفته گذشته، یک شرکت خودرو ساز، خودروی جدیدی را معرفی کرد که طبق گفته سازنده، خودرو می تواند در مدت 1.9 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت (شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت)  برسد که بالاترین شتاب در خودروهای تولید شده در جهان است. علاوه بر شتاب، سرعت این خودرو در نزدیکی سریع ترین اتومبیل های جاده ای در جهان است. خودرویی که ممکن است پرواز کند.

مدیر عامل این شرکت خودرو ساز در پیامی توییتری عنوان کرده است که گرچه پرواز در مدل جدید این شرکت هنوز قطعی نشده است؛  اما ممکن است این خودرو بتواند  مسیرهای کوتاه را پرواز کند.

طبق گفته های مدیران این شرکت خودروساز، شتاب این خودرو که در مدت 1.9 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت می رسد، حدود نیم ثانیه سریع‌تر از خودور است که دیگر خودروها تاکنون به آن دست یافته اند.

مدیر عامل این شرکت خودرو ساز در توضیح این مطلب که چگونه این خودرو می تواند پرواز کند گفت: ما از تکنولوژی راکت استفاده کردیم که این نیز یک انقلاب در صنعت خودرو سازی است. 

اگر چه مدیر عامل این شرکت خودروسازی، مدیر عامل یک شرکت موشکی نیز است؛  ولی قطعا ساخت خودورهایی که بتوانند از کنار پیاده رو پرواز کنند، نیازمند فناوری های متفاوت با ساخت موشک های غول پیکر است.

تعدادی از شرکت ها بر روی پروژه "ماشین های پرواز" کار می کنند که پیش بینی می شود این ماشین ها بتوانند در آینده به هواپیماهایی ارزشمند تبدیل شوند که به صورت قانونی در خیابان ها رانده می شوند.

منبع: CNN

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.