شعبانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبود نارنگی، در بازار صحت ندارد

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، برخی افراد با شایعاتی مبنی بر کمبود نارنگی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند تا با قیمت گزافی، محصول را در بازار عرضه کنند.

کمبود نارنگی در بازار صحت نداردمحمد رضا شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تولید مرکبات، به بیش از 5 میلیون تن خواهد رسید، اظهار کرد: با توجه به افزایش چشمگیر تولید مرکبات،برنامه ریزی در جهت صادرات به منظور به حداقل رساندن خسارت باغداران، امری ضروری است.

وی افزود: با توجه به تنوع مرکبات در صورت تخصیص مشوق صادراتی، می توان 400 تا 500 هزارتن از مجموع تولید کشور را به بازارهای هدف صادر کرد.

شعبانی، با اشاره به اینکه یک چهارم تولید محصولات سردرختی را مرکبات به خود اختصاص داده است،گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید علاوه بر تامین نیاز داخل و تنظیم بازار شب عید از محصولات داخلی، باید تمیهداتی درجهت صادرات محصول به کار گرفته شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران، با بیان اینکه اظهاراتی مبنی بر کمبود نارنگی در بازار صحت ندارد، اذعان کرد: امسال فقط حدود 600 هزارتن نارنگی در مازندران تولید شده است و تنها برخی افراد با شایعاتی مبنی بر کمبود نارنگی می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند تا با قیمت های گزافی، محصول را در بازار عرضه کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: اکنون هر کیلو نارنگی با قیمت هزار تا هزار و 700 تومان از باغداران مازندرانی خریداری می شود که با احتساب عواملی نظیر حمل و نقل، سورت و بسته بندی باید با قیمت 2 هزار و 500 تا 3 هزار تومان در بازار عرضه شود و فروش با نرخ های بالاتر اجهاف در حق مصرف کنندگان است.

وی در پاسخ به این سوال که سرمازدگی باغات سال گذشته تاثیری در میزان تولید مرکبات امسال دارد، بیان کرد: سرمازدگی آذر ماه سال گذشته تنها موجب شکستگی و خشکیدگی بخشی از درختان جوان در باغات شد که با وجود فراوانی تولید و قابلیت ذخیره سازی میوه شب عید و صادرات، مشکلی برای تولید نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

 بی تاثیری سرمازدگی آذر ماه سال گذشته در میزان تولید مرکبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۱۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
نارنگی نمی خوریم.
آخرین اخبار