برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس آذربایجان غربی

نوزدهمين مانور زلزله و ایمنی در مدارس آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  محمد مجرد مدير آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه صبح امروز در حاشیه آیین نمادین نوزدهمين مانور زلزله  در جمع دانش آموزان هنرستان مالك اشتر گفت: استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان، کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله به وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد و ارتقای مهارت های فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله از جمله اهدافی است که از برگزاری این آیین نمادین پیگیری می شود.
وی افزود: با همکاری و تعامل دستگاه ها با آموزش صحیح و اقدامات لازم در مواقع بحرانی می توان از آسیب های حوادث طبیعی به ویژه زلزله در سطح مدارس و جامعه کاست.

مانور زلزله با اعلام فرضی وقوع زلزله در هنرستان مالك اشتر ارومیه به همراه سایر مدارس استان به صورت همزمان آغاز شد و درجریان آن دستگاه های امداد و نجات برای نجات جان دانش آموزان و انجام امور امدادی، خدماتی و ایمن سازی محیط وارد عمل شدند.

دانش آموزان در این مانور آموزش های امداد و نجات خود را به صورت عملی به نمایش گذاشتند و همراه با نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس به کمک دانش آموزان آسیب دیده شتافتند.

انتهای پیام/م

نوزدهمین مانور زلزله وایمنی در مدارس آذربایجان غربی برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.