پهلوان زاده:

خادم الشریعه با نظر خود همسرش را به ایتالیا برد

پهلوان زاده گفت: خادم الشریعه خود تشخیص داده بود که همسرش برای افزایش روحیه به ایتالیا برود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفت و گو با رادیو درباره مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ایتالیا گفت: مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ایتالیا برگزار شد. سارا خادم الشریعه، آرین غلامی و محدثه علیجان زاده در بخش انفرادی از کشورمان در این رقابت ها حضور داشتند. عملکرد غلامی و علیجان زاده بهتر از نتایج "بیسیکشان" بود اما ناکامی بزرگ به سارا خادم الشریعه تعلق داشت که در رده بیستم جهان قرار گرفت.

رئیس فدراسیون شطرنج تصریح کرد: مسابقات جهانی هر سال برگزار می شود. در چند سال گذشته نیز از ایران شرکت کنندگانی در این رقابت ها حضور داشتند. خادم الشریعه در سال 2014 موفق شد به عنوان نائب قهرمانی برسد. اما در سال 2015 و 2016 او ترجیح داد، در این رقابت ها حضور نداشته باشد. 70 کشور نیز همه ساله در رقابت های جهانی حضور می یابند.

او درباره علل ناکامی خادم الشریعه افزود: در هر حال هر ورزشکار حرفه ای ممکن است دچار افت و خیزهایی شود. از آن جا که تعداد شرکت کنندگان در این رقابت ها زیاد است هر ورزشکار با یک برد و یا یک باخت با جا به جایی های زیادی در جدول مسابقات مواجه می شود. اگر سارا می توانست از بین 11 بازی خود 2 برد بیشتر کسب کند نتیجه بهتری می گرفت.

پهلوان زاده درباره این موضوع که آیا خادم الشریعه به جای مربی، همسر خود را به رقابت ها برده است بیان کرد: نه چنین چیزی صحت ندارد. او به دلیل آن که جز 4 نفر برتر رده بندی بود با سهمیه شخصی به این رقابت ها رفت. به دلیل مشکلات در اخذ ویزا نتوانستیم مربی او را به ایتالیا بفرستیم و سارا از طریق فضای مجازی با مربی خود در ارتباط بود.

او درباره حضور همسر خادم الشریعه در ایتالیا افزود: انتخاب و تشخیص خود خادم الشریعه بود که وجود همسرش باعث آرامش او می شود. ما باید حق را به او بدهیم. زمانی که همسر سارا با هزینه شخصی به ایتالیا می رود ما هم نباید مخالفتی داشته باشیم. مطمئنا این نتایج بد برای خادم الشریعه گران تمام شده است.

پهلوان زاده گفت: کسب مدال اوج توانایی یک شخص است و اگر یک فرد با تشخیص درست متوجه می شود حضور فردی به او کمک می کند موردی ندارد. به علاوه این که همراهان با هزینه شخصی خود آمده باشد. البته این فرآیند نباید به مسائل مانند گردشگری تبدیل شود.

انتهای پیام/

اظهارات پهلوان زاده درباره عملکرد خادم الشریعه در مسابقات جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار