در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح شد؛

«پنجره رفاهی» ربیعی برای مددجویان بهزیستی/ آخرین اخبار از توان افزایی و میزان حقوق مددجویان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح پنجره رفاهی که برای مددجویان بهزیستی به اجرا درآمده است را تشریح کرد.

آمار زیر خط فقری‌ها کمتر از ۴۰ میلیون نفر استعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: «پنجره رفاهی» به عنوان پنجره‌ای واحد، قرار است که همپوشانی‌های مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: نمی توانیم بگوییم که همه مددجویان پس از ورود به چرخه حمایتی نهادهای خدماتی و حمایتی می‌توانند تا ابد در این چرخه باقی بمانند و از گستره مددجویان خارج نشوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هر یک از مددجویان در نهادهای حمایتی حداقل ۶ ماه و حداکثر ۲ سال می‌توانند از خدمات حمایتی نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور بهره‌مند شوند و در طول این مدت باید نسبت به توانمندسازی و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی اقدام شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: برخی از مددجویان مانند سالمندان و معلولان با شدت معلولیت بالا که قادر به انجام هیچ گونه کار و درآمدزایی نیستند و هیچ گاه به توانمندی نمی‌رسند و جزء گروه های استثنایی هستند و هیچگاه از چرخه حمایتی نهادها خارج نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: پنجره رفاهی در قبال برخی از جامعه هدف‌های مستمری بگیر نهادهای حمایتی چون سالمندان و معلولان، تعریف واحدی از حمایت های مستمر خود دارد و این گروه‌ها را تحت پوشش دائمی مجموعه های حمایتی برمی‌شمرد و حقوق حداقلی را به طور کامل به آن‌ها پرداخت می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از نگاه پنجره رفاهی، برخی از مددجویان نیز نیمه توانمند می‌شوند و وزارت کار برای این گروه، با در نظر گرفتن حداقل میزان دستمزد، مبلغی را به آن‌ها پرداخت می‌کند و در سال جاری حداقل دستمزد مبلغ 950 هزار تومان تعیین شده است و حداقل دریافتی نیز در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار تومان برآورد شده است.

ربیعی اظهار کرد: به مددجویان نیمه توانمند که توانایی انجام کار تمام وقت را ندارند و به طور مثال هفته ای سه روز مشغول به کار هستند، بخشی از حداقل حقوق پرداخت می‌شود تا به یک توانمندی نسبی رسیده و در نهایت به طور کامل توانمند شوند.

وی تصریح کرد: گروه دیگر نیز تنها بخشی از حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده را دریافت می‌کنند و در جریان برنامه های توانمندسازی قرار می گیرند تا علاوه بر توانمندی، زمینه خروج آن‌ها از چرخه حمایتی نهادها فراهم شود و مددجویان پشت نوبتی به جایشان جایگزین شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: کار «پنجره رفاهی» این است که مددجویان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی را به برنامه های اشتغال دولت وصل و سپس آن‌ها را از چرخه حمایتی خارج و پشت نوبتی ها را به فهرست اضافه کند.

انتهای پیام/

مدیریت همپوشانی‌های نهادهای حمایتی با فعالیت پنجره رفاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۷:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
انشالله مشکلات به خوبی حل بشه
آخرین اخبار