همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید آبام

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید آبام از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

 به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه «دفاع مقدس» روزبه روز بالنده‌تر شد و چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن سربلند شودو دشمن را متقاعد کند که در محاسباتش دچار اشتباهی بزرگ شده است .در میان تمام دفاعیاتی که توسط انسان در برابر هجمه‌های گوناگون صورت می‌گیرد، مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین آنها دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می توانید زندگی یکی از این شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید احمد آبام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داوطلبانه به عضویت بسیج در آمد و در پایگاه بسیج روستا فعالیت شبانه روزی داشت.شهید به حضرت امام علاقه وافری داشت و به وی عشق می ورزید، به نماز و روزه و واجبات بسیار پایبند بود. برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات مذهبی روستا تلاش گسترده ای می کرد .


حضور در جبهه را تکلیف شرعی می دانست و توصیه می کرد که نباید جبهه ها را خالی گذاشت و وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از امام ( ره ) باید باشد.احمد آبام ازهمان اوایل جنگ در جبهه حضورپررنگ داشت، آن زمان تقریبأ 19-18 ساله بود که در پاکسازی مناطق آلوده استان حضوری فعال داشت. خودش آگاهانه این راه را انتخاب کرده بود و با شوق و علاقه فراوان دراین راه قدم گذاشت.

درتاریخ ا2/10/69 در حین مأموریت در منطقه مارمیشو تصادف می کند ،که دراین سانحه کل اعضای بدنش زخمی شده بود، جان به جان آفرین تقدیم می کند. در مراسم تشییع شهید آنام از همه قشرها شرکت کرده بودند .

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید احمد آبام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار