سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز واگذاری کانکس به مددجویان زلزله زده/ افزایش 2 برابری سرویس ایاب و ذهاب معلولان استان تهران تا پایان سال

مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت را با یک کلیک مشاهده کنید.

هیچ قانونی برای پرداخت مبلغی مشخص به هنگام ترخیص فرزندان بهزیستی وجود ندارد/ آغاز واگذاری کانکس به مددجویان زلزله زده/اختصاص بخشی از بودجه سال ۹۷ به ۱۵۰ هزار پشت نوبتی معلولبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به تشریح آن می پردازیم.

آغاز واگذاری کانکس به مددجویان زلزله زده

فرید براتی سده رئیس ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور گفت: واگذاری کانکس های ویژه اسکان موقت مددجویان زلزله زده آغاز شده است اما برای تامین کانکس بیشتر به مشارکت خیران نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور به دلیل سرمای هوا و احتمال بارندگی به محض دریافت کانکس های مورد نیاز، آن ها را در اختیار مددجویان قرار می دهد. در حال حاضر یک خیّر هزینه اهدای صد دستگاه کانکس را متقبل شده است که این کانکس ها به محض خرید و رسیدن به استان کرمانشاه، بدون هیچ گونه فوت وقت و تعللی، به خانواده مددجویان واگذار می‌شود.

هیچ قانونی برای پرداخت مبلغی مشخص به هنگام ترخیص فرزندان بهزیستی وجود ندارد

محمد نفریه مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی اظهار کرد: هیچ قانونی مبنی بر مکلف بودن بهزیستی به پرداخت مبلغی مشخص به فرزندان تحت پوشش خود به هنگام ترخیص وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سال جاری به هر یک از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی به هنگام ترخیص، مبلغ ۱۸ میلیون تومان وجه نقد پرداخت می‌شود و علاوه بر آن این فرزندان مبلغی هم بابت بیمه آتیه دریافت می‌کنند.

اختصاص بخشی از بودجه سال ۹۷ به ۱۵۰ هزار پشت نوبتی معلول

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در بند «ب» ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، بر لزوم تحت پوشش قرار دادن و تمهید تسهیلات اشتغالزایی برای همه مددجویان پشت نوبتی واجد شرایط سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ۳ برابر شدن مستمری مددجویان بهزیستی در سال ۹۶ دیگر شرایط تحت پوشش قرار دادن پشت نوبتی ها وجود نداشت و تامین اعتبار جهت تحت پوشش قرار دادن آن‌ها میسر نبوده است.

واگذاری کودکان بی‌سرپرست زلزله زده صحت ندارد

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت:پیام های شبکه های مجازی مبنی بر واگذاری کودکان بی سرپرست زلزله زده صحت ندارد از این رو مردم مراقب کلاهبرداران باشند.

نفریه تاکید کرد: این گونه خبرها از سوی کلاهبرداران منتشر می شود و هیچ رسمیتی ندارند از این رو مردم باید مراقب کلاهبرداران و سودجویانی که می‌خواهند از شرایط فعلی زلزله زدگان سوءاستفاده کنند، باشند.

افزایش 2 برابری سرویس ایاب و ذهاب معلولان استان تهران تا پایان سال

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور در خصوص مسئله ایاب و ذهاب معلولان با شهرداری رایزنی های مختلفی انجام داده و تا کنون گام هایی را در این زمینه برداشته است.

وی ادامه داد: خودروهای مناسب سازی شده با همکاری مشترک شهرداری و سازمان بهزیستی در اختیار انجمن معلولان قرار گرفته است و بیشتر مورد استفاده معلولانی است که دچار ضایعه نخاعی و معلولیت شدید هستند و از طریق سامانه ویژه حمل و نقل معلولان توسط دو انجمن فعال در حوزه معلولان مدیریت می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید خلیل زاده
۱۵:۵۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
با عرض سلام و ارادت خدمت سازمان بهزیستی کشور
بنده سعید خلیل زاده مدد جوی تحت پوشش بهزیستی هستم و از استان آذر بایجان غربی در بخش زلزله زده شهرستان خوی -قطور زندگی میکنم و از سازمان بهزیستی کشور در خواست کانکس برای زندگی موقتی دارم بنده یک دانش آموز هستم و پدرم کارگر هست هیچ در آمدی نداریم و من مشکل شنوایی و جسمانی دارم پدرمم هم دیکس کمر دارد و نمیتواند کار کند زلزله هم خانه مان را به طور تخریبی تخریب کرده بود اما بنیاد مسکن هم فقط تعمیری را حساب کردن الان هم زمستان هست هوا هم روز به روز سرد تر میشود در آمدی هم نداریم و در چادر هم نمیتوان تو هوای سرد زندگی کردن خواهش میکنم اطلاع رسانی کنیددر خواست کانکس را به سازمان بهزیستی کشور برسانید
آخرین اخبار