نیشابوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سازمان ملل به بهانه‌های مختلف درباره وضعیت عیسی قاسم سکوت کرده است

سخنگوی حزب اسلامی کار گفت:سازمان ملل به بهانه اختلافات داخلی درباره وضعیت شیخ عیسی قاسم سکوت کرده است.

اگر عیسی قاسم آسیبی ببیند آتش بزرگی در بحرین شعله خواهد کشید محمد نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حبس خانگی شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم بحرین و وخامت حال او گفت: دولت بحرین باید نسبت به وضعیت جسمی و روحی رهبر شیعیان این کشور پاسخگو باشد.

سخنگوی حزب اسلامی کار تصریح کرد: آل خلیفه باید در برابر افکار عمومی و شیعیان جهان پاسخ و رفتار قانع کننده نسبت به وضعیت شیخ عیسی قاسم ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید حساسیت خود را نسبت به این موضوع شدیدتر کرده و در مجامع بین‌المللی پیگیر این موضوع باشد اظهار کرد: دلایلی که برای حبس خانگی رهبر شیعیان بحرین مطرح شده، هیچ کدام محکمه پسند نیست، زیرا او هیچ‌گاه نه سلاحی در دست گرفته و نه اقدام به تشکیل گروهی کرده است.

نیشابوری تصمیم دولت بحرین مبنی بر حبس خانگی شیخ عیسی قاسم را به دلیل نگرانی آنها از جایگاه علمی او و پتانسیلی که در حوزه سیاسی بحرین و جهان دارد، برشمرد و خاطرنشان کرد: این رفتار در آینده هزینه سنگینی برای دولت بحرین خواهد داشت و اگر شیخ عیسی قاسم آسیبی ببیند حتما با اعتراضات مردمی، آتش بزرگی در بحرین شعله خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان ملل اختلافات داخلی را بهانه سکوت خود می‌کند، اظهار کرد: واقعیت این است که عربستان و بحرین با پرداخت برخی هزینه‌های مالی سازمان ملل و دادن رشوه و هدیه به مقامات بین‌المللی دهان آنها را می‌بندند تا در برابر این جنایات سخنی نگویند.

سخنگوی حزب اسلامی کار دلیل دیگر سکوت مجامع مدعی حقوق بشر و برخی کشورهای اروپایی را تلاش برای ایجاد موج شیعه‌هراسی عنوان و تأکید کرد: آمریکا و بخشی از کشورهای اروپایی از شیعه‌هراسی در بحرین منافع زیادی می‌برند که از جمله آن فروش سلاح در خاورمیانه برای ایجاد اغتشاش است که ضمن کسب سود مالی می‌توانند توجه مردم منطقه را از سوی رژیم صهیونیستی به خود منطقه منحرف کنند و مسئله فلسطین تبدیل به مسئله دوم جهان اسلام شود.

نیشابوری نقش علما و ائمه جمعه را برای رسیدگی به وضعیت شیخ عیسی قاسم حائز اهمیت برشمرد و با اشاره به اینکه سخنان آنها همواره اثرگذار بوده و در داخل و خارج به آنها توجه می‌شود، گفت: آنان باید در زمانی که پشت تریبون نمازجمعه قرار می‌گیرند به مردم آگاهی داده و اطلا‌ع‌رسانی کنند.

وی در ادامه نقش رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی جمهوری اسلامی را هم مهم برشمرد و تأکید کرد: شبکه‌های بین‌المللی ما وظیفه دارند این موضوع را جزء اولویت‌های خودقرار دهند و به آن حساس باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار