افزایش پوشش استاندارد در واحدهای تولیدی کرمان

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: پوشش استاندارد تا گستره تمام واحدهای تولیدی این استان افزایش داده می شود.

پوشش استاندارد در واحدهای تولیدی کرمان افزایش می یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی بیگ زاده مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه یک بند از 24 بند اقتصاد مقاومتی مربوط به استاندارد است گفت: پوشش استاندارد تا گستره تمام واحدهای تولیدی این استان افزایش داده می شود.

وی در آیین تجلیل از واحدهای تولیدی برتر سال در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با بیان اینکه هدف اقتصاد مقاومتی تولید باکیفیت است و بستر کیفیت، استاندارد است افزود: افرادی که بر اساس اصول استاندارد، کالایی را تولید کنند جایگاه بهتری در بازار داخلی و خارجی خواهند داشت.


وی تصریح کرد: اگر تولید را موتور متحرکه اقتصاد کشور بدانیم رویکرد اقتصاد مقاومتی نیز در همین راستا اجرایی شده است و تولید در اقتصاد مقاومتی باید رونق بخش اقتصاد کشور باشد.


مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: همچنین تولید باید استقلال، خودکفایی، جذب سرمایه های سرگردان، افزایش سرمایه گذاری، افزایش صادرات و کاهش واردات و ارتقای بهره وری را در پی داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه از بین 500 واحد تولیدی فعال استان کرمان هفت واحد تولیدی انتخاب شده است افزود: امروز هفت واحد تولیدی برتر استاندارد استان کرمان تجلیل، سه واحد تقدیر شدند و لوح و تندیس دریافت کردند.


بیگ زاده بیان کرد: آذرماه هر سال فراخوانی برای شرکت در فرایند انتخاب واحدهای تولیدی استاندارد استان کرمان منتشر می شود و لازمه شرکت در انتخاب واحدهای تولیدی برتر استاندارد کرمان، داشتن حداقل یک سال پروانه استاندارد است و هیچ چیزی در تولیدات آن ها نباید مغایر با استاندارد باشد.


وی گفت: فراورده های ارسال شده برای انتخاب واحد تولیدی برتر باید در آزمایشگاه ها ارزیابی شود و واحدهای تولیدی که نمره بیش از 70 بیاورند به واحد نمونه استانی و نمره بیش از 80 به واحد نمونه ملی معرفی می شوند.


مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: امسال واحد نمونه شیر پگاه از استان کرمان به کشور معرفی شد و با اختلاف اندک واحد نمونه ملی شناخته نشد.


وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، در سال 1395 اداره کل استاندارد این استان رتبه نخست بین دستگاه ها را بدست آورد و همچنین امسال در ارزیابی ملی استاندارد در کشور، اداره کل استاندارد استان کرمان رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.


بیگ زاده با بیان اینکه در عصر پرشتاب تاریخ زندگی می کنیم گفت: کسب این رتبه برتر را مدیون استاندار کرمان، سازمان برنامه و بودجه این استان و سایر دستگاه ها هستیم.


با تلاش استاندار کرمان و همکاری دستگاه های اجرایی استان کرمان، امروز این استان به عنوان استان برتر و پیشرو در بحث اقتصاد مقاومتی شناخته شده است.


همچنین در آیین تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی استان کرمان از سمانه مظهری صفات روشن دل کرمانی به عنوان حافظ کل قرآن کریم تجلیل شد.


آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد هر سال در کرمان برگزار می شود و امسال پوستر روز جهانی استاندارد از رضا رحیمیان نیز در آن به نمایش گذاشته شد.


این پوستر جایزه پوستر برتر بین المللی را دریافت کرده است.

 

انتهای پیام/س

 

 

 

24 بند اقتصاد مقاومتی مربوط به استاندارد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار