کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود از وسیله پرتاب جدیدی استفاده کرده است/کلاهک این موشک قابلیت عبور از جو زمین را دارد

کره شمالی می‌گوید در آزمایش اخیر موشکی خود از حامل پرتاب جدیدی استفاده کرده است.

کره شمالی در آزمایش موشکی اخیر خود از وسیله پرتاب جدیدی استفاده کرده است/کلاهک این موشک قابلیت عبور از جو زمین را داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، کره شمالی می گوید برای شلیک موشک بالستیک قاره پیمایی که شب گذشته (سه شنبه شب) آزمایش کرد، از یک وسیله پرتاب جدید استفاده کرده است. پیونگ یانگ همچنین اعلام کرد کلاهک این موشک قابلیت تحمل فشار موقع ورود به جو زمین را دارد.

رسانه های دولتی کره شمالی چهارشنبه اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، شخصاً بر مراحل انجام آزمایش اخیر موشکی نظارت می کرد و پرتاب این موشک بالستیک قاره‌‌پیما را بی‌نقص و پیشرفتی قابل ملاحظه توصیف کرد.

این گزارش به نقل از مقامات نظامی کره جنوبی، ژاپن و آمریکا می افزاید کره شمالی در تازه ترین آزمایش موشکی خود یک فروند موشک را در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه به وقت محلی (سه شنبه شب به وقت تهران) شلیک کرد. تحقیقات ابتدایی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان می دهد موشک پرتاب شده از اون موشک‌های بالستیک قاره پیما بوده است.

در ادامه گزارش آمده است پیونگ یانگ می گوید موشک شلیک شده تا ارتفاع چهار هزار و چهارصد و هفتاد و پنج متری (4475) سطح زمین که ده برابر ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی است، بالا رفته است. کره شمالی همچنین می گوید این موشک پس از پرتاب مسافتی حدود 950 کیلومتر را طی کرد و پیش از فرود آمدن (در آبهای سرزمینی ژاپن) به مدت 53 دقیقه در پرواز بود. ارتش کره جنوبی نیز پیش تر همین ارتفاع و مسافت را اعلام کرده بود.

در ادامه گزارش آمده است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی اعلام کرد به وضعیت پیش آمده رسیدگی خواهد کرد.

پیونگ یانگ در بیانیه ای که در تلویزیون دولتی کره شمالی پخش شد، اعلام کرد این موشک هاوسانگ 15 نام دارد و قادر است (همه شهرهای) آمریکا را هدف قرار دهد. کره شمالی همچنین افزود این کشور اکنون یک قدرت تمام عیار هسته ای است.

انتهای پیام/

تازه‌ترین موشک پرتابشده کره شمالی تا ارتفاع 4500 متری بالا رفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hkjjk
۱۸:۰۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
.۴۵۰۰ کیلومتر نه متر..
آخرین اخبار