شناسایی چاه های آب غیر مجاز در مازندران

۲۵۰ حلقه چاه دارای اضافه برداشت آب در شرق مازندران شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدرضا حاجیان مدیر امور منابع آب بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: ۸ ماه اول امسال ۲۵۰ حلقه چاه که دارای اضافه برداشت از آب زیرزمینی بودند شناسایی شد.

وی از شناسایی ۱۵۷ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه خبر داد و افزود: ۱۲۸ حلقه چاه پرونده تشکیل شده است تا اقدامات قانونی برای پلمپ انجام شود.

مدیر امور منابع آب بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه از ابتدای امسال بر علیه ۳۷ نفر از متخلفان که اقدام به حفر چاه غیرمجاز کرده بودند در مراجع قضایی طرح دعوی به عمل آمد، گفت: تاکنون حکم قضایی برای انسداد ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز صادر شد.

حاجیان افزود: عمده تخلفات آبی در بخش آب زیرزمینی مربوط به اضافه برداشت از آب زیرزمینی است که کنترل این مهم در برنامه جدی این امور قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اثرات سوء اضافه برداشت به همه مالکان متخلف اخطاریه صادر و تاکید شد در صورت تداوم این عمل مطابق با مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

حاجیان تعداد چاه‌های مجاز شرق استان را ۶۲۶۰ حلقه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۱۰۰ حلقه در شهرستان بهشهر، ۴۱۰ حلقه در شهرستان گلوگاه و ۲۷۵۰ حلقه در شهرستان نکا قرار دارد که سالانه بر میزان برداشت آن‌ها نظارت به عمل می‌آید.

انتهای پیام / آ

شناسایی چاه‌های غیر مجاز در شرق مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار