نیلی احمد آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اتمام بودجه طرح گسترش دانشگاه تهران/ ۶۰ درصد اراضی برای توسعه دانشگاه تهران خریداری شده است

رئیس دانشگاه تهران از اتمام بودجه افزایش طرح توسعه دانشگاه تهران خبر داد.

اتمام بودجه افزایش طرح توسعه دانشگاه تهران/ ۶۰ درصد اراضی برای توسعه دانشگاه تهران خریداری شده استمحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: طرح توسعه دانشگاه تهران در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید که تاکنون بخشی از بودجه لازم برای اجرای این طرح تامین شده است.

وی ادامه داد: اکنون در حال مذاکره با سرمایه گذاران این طرح هستیم که پروژه های آماده این طرح را آغاز کنند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: امیدواریم با شرایط خاص و ویژه بتوانیم جذب سرمایه گذار کنیم و همینطور در بودجه سال جاری اعتباری برای خرید مابقی املاک دیده شده که امسال سازمان برنامه بودجه قول داده است بخشی از آن را تامین کند.

نیلی تصریح کرد: طرح توسعه این دانشگاه با عنوان شهر دانش به تصویب رسیده است که تاکنون بیش از 60 درصد اراضی زمین های مورد نیاز اجرای این طرح توسط دانشگاه خریداری شده است.

وی عنوان کرد: طرح توسعه دانشگاه تهران از سال 81 آغاز و تا سال 87 پیشرفت مطلوبی داشته اما متأسفانه پس از آن به دلیل اتمام اعتبارات، این پروژه چند سالی می شود که با رکود مواجه شده است.

نیلی با تاکید بر اینکه در کنار این طرح فضای تعامل با شهر تعریف شده است تاکید کرد: منظور از تعامل با شهر این است که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از امیر آباد شمالی تا میدان انقلاب توسعه یابد، چرا که در پارک علم و فناوری که شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر می‌شوند پایه گذار تعامل دانشگاه با شهر است زیرا هم دانشگاه کارآفرین بوده و هم کسب و کارنوآورانه ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران یادآورشد: امیدواریم سال آینده بتوانیم همه تملک باقی مانده را انجام دهیم و خوشبختانه در این مسیر تاکنون موفق عمل کرده ایم.

انتهای پیام/

جزئیات اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.