باند کلاهبرداری از مردان جوان با پروفایل‌های زنانه متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان‌ رضوی گفت: باند کلاهبرداری از مردان جوان با پروفایل‌های زنانه متلاشی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار قادر کریمی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان باند جعل هویت در فضای سایبری که با تحریک احساسات مردان جوان، میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و متلاشی کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: آبان ماه  امسال با شکایت مرد جوانی مبنی بر این که  با فردی سوء استفاده از احساسات وی، مبلغ 150 میلیون ریال کلاهبرداری کرده رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا استان قرار گرفت.

کریمی افزود: با توجه به شگرد بکار رفته در این نوع کلاهبرداری که بنا به اظهارات شاکی پرونده در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیام رسان اتفاق افتاده، مشخص شد فرد کلاهبردار با پروفایل زنانه برای شاکی پیامی مبنی بر "درخواست مبالغی وجه نقد برای رفع مشکلات معیشتی" ارسال کرده است.

وی بیان کرد: این فرد شیاد با برانگیختن احساسات نوع دوستانه، مبالغی را درخواست و شاکی نیز در چند مرحله وجوهی را به حساب وی واریز کرده و فرد ناشناس بلافاصله پس از دریافت وجوه ارتباط خود را قطع می‌کند.

کریمی خاطرنشان کرد: اما شاکی که در چند مورد کلاهبردارانه، مبالغی را به همین روش پرداخت می‌کند پس از اینکه به نوع دریافت پیام‌ها شک کرد برای اطمینان خاطر به پلیس فتا مراجعه کرده و در ادامه روند پیگیری موضوع،کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی بازپرس ویژه جرایم سایبری "قاضی حقدادی " با تلاش کارشناسان عملیات ویژه پلیس فتا مرکز استان، موفق به شناسایی باند کلاهبردارانه‌ای در فضای سایبری شده که با انتخاب مشخصات و تصاویر زنانه برای پروفایل خود از افراد ساده لوح ، سوء استفاده می‌کردند.

وی افزود: در پی شناسایی و دستگیری متهم 22 ساله که در یکی از محله‌های شهر مشهد به حرفه آرایشگری در مغازه‌ای مشغول بود، در رویارویی با ادله فنی، جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد: در پی مراجعه یکی از مشتریانش به آرایشگاه و به پیشنهاد وی، با پروفایل زنانه‌ای از افراد مذکر، شارژ تلفن همراه دریافت کرده و علاوه بر آن طی اقدامی تعداد 40 پسر نوجوان دانش‌آموز را آموزش داده تا با همین روش کلاهبردارانه از شاکی و مردان ساده لوح کلاهبرداری کنند.

کریمی بیان کرد: در بررسی سن افرادی که دست به این کلاهبرداری زده‌اند افراد با سنین نوجوانی و زیر 15 سال نیز مشاهده شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/س

باند کلاهبرداری از مردان متلاشی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.