پاپ راهی بنگلادش شد

رهبر کاتولیک‌های جهان پس از بازدید از میانمار راهی بنگلادش شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس روز پنجشنبه پس از بازدید از کشور میانمار و دیدار با آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم این کشور راهی بنگلادش شد. سفر پاپ به بنگلادش در حالی است که وی از بیم مخدوش شدن روابط واتیکان با میانمار در سفر خود هیچ اشاره ای به بحران مسلمانان روهینگیا نکرد.

با این وجود قرار است پاپ در سفر خود به بنگلادش با گروهی از پناهجویان روهینگیا دیدار کند. پس از آغاز قتل عام و کشتار مسلمانان روهینگیا از سوی دولت میانمار، حدود 625 هزار پناهجو از خانه و کاشانه خود آواره شدند و به سمت کشور بنگلادش گریختند.

سخنگوی واتیکان اظهار کرد تصمیم پاپ در خصوص اشاره نکردن به وضعیت مسلمانان روهینگیا منافاتی با مواضع پیشین وی ندارد؛ وی پیش از سفر به میانمار به رنج مسلمانان روهینگیا اشاره و با آنها همدردی کرده بود.

اسقف اعظم کلیسای میانمار نیز در اظهاراتی در خصوص پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا گفته بود: «هنگامی که صحبت از یک حقیقت می کنیم باید به منابع معتبر و قابل اعتمادی برای اثبات آن رجوع کنیم.» این در حالی است که یکی از روزنامه های دولتی میانمار اظهارات وی را با این تیتر چاپ کرده است: «گزارش های مربوط به پاکسازی قومی در میانمار قابل اعتماد نیست.»

 

 انتهای پیام/

 

پاپ به میانمار سفر کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار