سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز:

نگهداری 152 قطعه شیء تاریخی اریسمان در موزه باستان شناسی نطنز

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: ۱۵۲ قطعه شیء تاریخی کشف شده از محوطه های باستانی اریسمان و میلاجرد به موزه باستان شناسی نطنز منتقل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،تعداد ۱۵۲ قطعه اشیای تاریخی مربوط به کشفیات محوطه های باستانی میلاجرد و اریسمان که در مخزن اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نگهداری می‌شد، به محل موزه باستان شناسی نطنز انتقال داده شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ قطعه شئ تاریخی مربوط به محوطه های باستانی اریسمان (هزاره چهارم و سوم قبل از میلاد) و میلاجرد (هزاره دوم قبل از میلاد) در ویترین های موزه باستان شناسی نطنز برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: این موزه به دلیل اهمیت و ارزش بالای تاریخی با تدابیر لازم و نصب دوربین های مداربسته و استقرار نیروهای یگان حفاظت و نیروهای وظیفه محافظت می‌شود.

حسین یزدانمهر تصریح کرد: پس از ساخت و تکمیل مخزن امن در این موزه تعداد ۱۵۲ قطعه شئ تاریخی که در استان نگهداری می‌شد جهت نگهداری و به نمایش درآمدن به موزه نطنز منتقل شد.

وی اذعان داشت: این اشیا شامل کوزه های سفالی، گورخمره های تدفین به همراه استخوان مربوط به هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد اریسمان و تعدادی ظروف سفالی و کوزه ها و همچنین ابزارهای مفرغی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد متعلق به محوطه باستانی میلاجرد است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز در پایان تأکید کرد: تعدادی از این ظروف نیاز به مرمت دارد که با هماهنگی به عمل آمده با گروه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

شایان ذکر است که موزه باستان شناسی نطنز تنها موزه تخصصی باستان شناسی استان اصفهان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

۱۵۲ قطعه شیء تاریخی اریسمان و میلاجرد به موزه نطنز منتقل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.