برای شرکت در نشست شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای

معاون اول رییس جمهور عازم شهر سوچی روسیه شد

معاون اول رییس جمهور صبح امروز(پنج شنبه) به منظور شرکت در نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، عازم سوچی شد.

معاون اول رییس جمهور عازم شهر سوچی روسیه شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز پنج شنبه به منظور شرکت در نشست شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، دقایقی پیش تهران را به مقصد شهر سوچی روسیه ترک کرد.

جهانگیری در این اجلاس در خصوص استفاده بهینه از ظرفیتهای حوزه شانگهای در جهت توسعه همکاریهای منطقه ای سخنرانی خواهد کرد و به تبیین ظرفیت های کشورمان در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی، فنی و ... بویژه در دوران پسابرجام خواهد پرداخت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کند.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی، در سال 2001 از سوی چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه‌گذاری شد و در سالهای بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.

گفتنی است در سال 2015 با عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلی در سازمان همکاری شانگهای موافقت شد و این موضوع در اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان که در سال 2017 در قزاقستان برگزار شد، به تصویب رسید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار