آیت الله یزدی:

بهاییان برای ضربه زدن به اسلام وارد میدان شده‌اند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش حامیان منجی گفت: بهاییان برای ضربه زدن به اسلام و انسانیت وارد میدان شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‏‎الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در همایش حامیان منجی که در ساختمان 313 جمکران برگزار شد، امامت از دیدگاه قرآنی را عهدی الهی دانست و اظهار کرد: امامت از دیدگاه قرآنی به ظالمین نمی‌رسد، البته ظلم در معانی وسیع منظور است در واقع افرادی که به خود و دیگران ظلم می‌کنند.

وی بابیان اینکه برخی قدرت و امامت را در یک راستا و ردیف می‌پندارند، افزود: ابن تیمیه تشیع بر اساس نگاه قرآنی و سنت نبوی و کلام اهل‌بیت(ع) امامت را عنصری برگرفته‌شده از ذات احدیت می‎داند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امامت تنها بر اساس اراده الهی تعلق می‎گیرد، ادامه داد: برخی روشنفکران غرب‌زده به دنبال نشر این فکر هستند که امامت از راه آرا باید تعیین شود اما امامت تنها بر اساس اراده الهی تعلق می‎گیرد و مردم در بحث امامت هیچ نقشی ندارند.

آیت الله یزدی مهدویت را از مهم‌ترین معارف اسلامی دانست و تصریح کرد: هیچ شکی در آن نیست که بر همان معیاری که خداوند مشخص کرده ‌در محور امامت سیر خواهد کرد ولی در همین رابطه نیز تلاش‌های بسیاری برای ضربه زدن به این مکتب انجام شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه امروزه عده‌ای نگران حقوق بهاییان هستند، عنوان کرد: اگر آن عده‌ای که نگران حقوق بهاییان هستند به تاریخ آن‌ها بنگرند کاری مثل تلاشی که در کشف الحیل انجام شد، مشاهده می‎کنند که این گروه برای ضربه زدن به اسلام و انسانیت وارد میدان شده‌اند.

وی ادامه داد: آنان می‌خواهند تا انسان را از مسیر درست خود منحرف کنند به‌نوعی این تصور را می‌توان داشت که گروهی که برای نابودی و انحراف انسان تلاش می‌کند، بنابراین آیا باید برای آن‌ها حقوقی نیز در نظر گرفت؟.

آیت الله یزدی یکی از آسیب‌های عرصه مهدویت را داشتن نگاه تنزلی به مبحث انتظار و مهدویت بیان کرد و افزود: یکی از شبهاتی که به امام زمان(عج) وارد می‌کنند این است که امام زمان(عج) در عصر ظهور احکامی را که همگان از آن تعجب می‌کنند را بیان می‌کند.

وی بابیان اینکه سهم امام برای حل مشکلات مسلمین است، تصریح کرد: این سهم از سوی امام برای رفع مشکلات مرتبط به دین و اعتلای امور دینی اختصاص می‌یابد، و این سهم باید در زمان نواب امام نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله یزدی در همایش حامیان منجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
هیچی نیستن.ما وحدت.ایمان.ولایت.داریم بهاییت کیلویی چند .ماخدا.رهبری.جوانان غیور.شهدا حاج قاسمهاروداریم.بهاییت توایران وجهان اسلام جایی نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
اینارو فقط کم داشتیم