برگزاری دوره آگاهی درباره خطر ماین به دانش آموزان در هرات

مقامات فرماندهی نیروهای حمایت قاطع در غرب افغانستان اعلام کردند که بیش از دو هزار دانش آموز مکاتب ولایت هرات، دوره آگاهی درباره خطر ماین و مواد منفجره را سپری کرده‌اند.

برگزاری دوره آگاهی درباره خطر ماین به دانش آموزان در هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات فرماندهی نیروهای حمایت قاطع در غرب افغانستان اعلام ردند که بیش از دو هزار دانش آموز مکاتب ولایت هرات، دوره آگاهی درباره خطر ماین و مواد منفجره را سپری کرده‌اند.

جنرال بیاجینی، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در غرب افغانستان گفت که کمپاین آگاهی دهی درباره ماین با حمایت نیروهای ارتش و پلیس در شماری از مکاتب هرات راه اندازی شده است تا از این طریق، کودکان دانش‌آموز در باره خطر ماین و مواد منفجره مطلع شوند.

جنرال بیاجینی، از کارگذاری ماین‌های کنارجاده‌ای از سوی طالبان مسلح در مناطق مسکونی ابراز نگرانی می‌کند. او قربانیان اصلی انفجار ماین‌ها را غیرنظامیان می‌داند.

ناهید فرید، عضو مجلس نمایندگان نیز کودکان را قربانیان اصلی جنگ در کشور دانسته و گفت: طالبان از کودکان به عنوان ابراز جنگی استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار موسسه ماین پاکی MAPA، ماهانه حدود ۱۹۰ شهروند افغانستان قربانی انفجار ماین و سایر مهمات منفجر ناشده می‌شوند که از این میان، حدود ۵۰ درصد قربانیان آن کودکان هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.