مداوا و رهاسازی ۱۵ پرنده در حال انقراض در قائمشهر

پرنده زخمی در حال انقراض با مدوای یک حامی محیط زیست قائمشهری پس از دو هفته نگهداری در زیستگاهش رها شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضایی کارشناس آموزش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائم شهر گفت: بیش از ۱۵ پرنده در حال انقراض از ابتدای امسال تاکنون زخمی شده بودند، پس از مداوا توسط حامیان محیط زیست به آغوش طبیعت باز گشتند.

وی افزود:با وجود ممنوعیت قانونی شکار حیوانات و پرندگان در حال انقراض بعنوان یک جرم، بسیاری از گونه‌های جانوری و پرندگان نادر به علت شکار بی رویه در معرض انقراض قرار دارند.

کارشناس آموزش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائم شهر گفت: یکی از پرندگان در حال انقراضبه نام دلیجه که از پرندگان شکاری با جثه کوچک است بر اثر تیراندازی یکی از شکارچیان متخلف زخمی و پس از زنده گیری توسط محیط بان اداره حفاظت محیط زیست قائم شهر تحویل یکی از حامیان محیط زیست شد.

رضایی افزود: خانم سبزی حامی محیط زیست پس از دو هفته نگهداری این پرنده نادر و زیبا آنرا مداوا و در زیستگاهش رها کرده است.

وی گفت: با توجه به شروع فصل شکار وروند تاسف بار انقراض گونه‌های نادر جانوران و پرندگان، برخورد قاطع مسئولان و دستگاه‌های ذیربط با شکارچیان متخلف یک الزام و مطالبه جدی حامیان محیط زیست کشور است.

انتهای پیام/آ

مداوا و رهاسازی پرنده در حال انقراض در قائمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار