عرضه طلای بدون کد شناسایی جرم است

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت:عرضه مصنوعات طلا بدون درج کد شناسایی معتبر،قاچاق کالا تلقی می شود.

 عرضه طلای بدون کد شناسایی جرم استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ مهناز همتی اظهار کرد: مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران واحدهای تولیدی مصنوعات طلا می بایست نسبت به دریافت کد شناسایی و حک آن بر روی تمام مصنوعات تولیدی خود اقدام کنند و مراکز عرضه این مصنوعات، مجاز به عرضه مصنوعات تزیینی طلایی هستند که بر روی آنها کد شناسایی‌حک شده باشد و عرضه این مصنوعات بدون کد شناسایی معتبر، مصداق قاچاق کالا تلقی می شود.


همتی گفت: حک کردن کد شناسایی بر روی کلیه مصنوعات طلا در واحدهای تولیدی و عرضه کننده این مصنوعات و قید کردن این کد در فاکتور فروش اجباری است.
وی افزود: مصنوعات طلای خارجی و فاقد کدشناسایی کالای قاچاق محسوب شده و مردم باید از خرید این گونه مصنوعات طلا خودداری کنند.


همتی تصریح کرد: از کلیه خریداران تقاضا می‌شود ضمن خرید از طلافروشی های معتبر، هنگام خرید طلا، به فاکتور فروش با درج نام و نوع و وزن مصنوع، قیمت، شماره شناسایی و عیار آن توجه کنند.


وی گفت: بر اساس ماده 7 قانون سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع قانونی انگ گذاری و تعیین عیار فلزات گرانبها، سازمان ملی استاندارد است.

انتهای پیام/ع

حک کد شناسایی روی طلاجات در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.