مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان :

۶ هزار و ۵۸ مددجو از کارگاه‌ مهارت‌آموزی کمیته امداد بهره مند شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: طی ۸ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۵۸ مددجو لرستانی از کارگاه‌های مهارت‌آموزی کمیته امداد بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: شش هزار و ۵۸ مددجوی لرستانی از ابتدای سال جاری تاکنون با حمایت کمیته امداد، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را برای ایجاد شغل مناسب فرا گرفتند.

وی افزود: آموزش مهارت فنی‌وحرفه‌ای اولین و مهمترین گام در توانمندسازی مددجویان است، از این رو در حوزه‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد با هدف ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه‌ای خاص، ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به طور جدی دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با بیان اینکه طی هشت‌ماهه نخست امسال مددجویان این مرکز دویست و ۴۱ هزار و ۶۲۳ نفر ساعت آموزش فنی‌و حرفه‌ای دیده‌اند، بیان داشت: چهار هزار و ۳۵۹ نفر از این آموزش‌دیدگان زنان سرپرست خانوار و یک هزار و ۶۹۹ نفر مرد بودند.

محمدی فارسانی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی در چهار سرفصل مهارت‌آموزی به تعداد دو هزار و ۵۸۵ نفر، پایدار سازی به تعداد دو هزار و ۹۵۶ نفر، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان ۳۳۰ نفر و کارآفرینی ۱۸۷ نفر می‌باشد.

وی در ادامه گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت، بدون محدویت در مناطق روستایی و شهری با استفاده از مربیان واجد شرایط و همکاری ادارات فنی‌وحرفه‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان با ابراز اینکه از تعداد نفرات آموزش دیده، سه هزار و ۶۹ نفر روستایی و دو هزار و ۹۸۹ نفر شهری بودند، گفت: مهمترین سرفصل‌های آموزشی خدماتی و مابقی آموزش‌ها در زمینه دامپروری، کشاورزی و صنایع‌دستی بوده است.

محمدی فارسانی گفت: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت، فراهم شدن فضای کسب‌و کار و بهره‌مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد برای راه‌اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/د

بهره‌مندی مددجویان لرستانی از کارگاه‌های مهارت‌آموزی کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار